۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۵۹۶۵۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی خبر داد؛

ثبت‌ نام آیین معنوی اعتکاف در ۲۳۱ مسجد خراسان جنوبی

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی گفت: تاکنون در ۲۳۱ مسجد استان در اعتکاف امسال ثبت‌نام انجام شده و تلاش می‌شود تا برنامه‌های فرهنگی در ایام اعتکاف اجرا شود.
رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: اعتکاف یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی بود که برای مردم نهادینه شده است.

وی گفت: در سال گذشته بیش از 20 هزار نفر در 254 مسجد استان معتکف شدند اما در سال جاری با توجه به تعطیلات نوروزی احتمال کاهش این آمار وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: اعتکاف برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌تواند تاثیرگذار باشد و این آیین معنوی یک اقدام بزرگ و مهمی است.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: تاکنون در ۲۳۱ مسجد استان در اعتکاف امسال ثبت‌نام انجام شده و تلاش می‌شود تا برنامه‌های فرهنگی در ایام اعتکاف اجرا شود.

وی با بیان اینکه برای هر مسجدی رابطان فرهنگی مشخص شدند، ادامه داد: کلاس‌های سبک زندگی، تصحیح قرائت نماز، تهدیدها و فرصت‌ها در فضای مجازی، حلقه‌های معرفتی و گفتمان‌های دینی از جمله‌های برنامه‌های فرهنگی در مساجد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اعتکاف علمی نیز در مدارس صدرای پسرانه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتکاف زمینه‌ای در جهت نوسازی و توفیق عبادت و انس با خدا است./880/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات