۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۵۹۵۲۰

گزارشی از ادعاهای ضدصهیونیستی رییس‌جمهور ترکیه

پایگاه اینترنتی روزنامه اکسپرس در مطلبی به اقدامات رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه برای سازماندهی ارتش اسلام و حمله به رژیم صهیونیستی پرداخت.
اردوغان رییس جمهور سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، کمتر از یک ماه پیش روزنامه دولتی «ینی شفق»، چاپ ترکیه مقاله‌ای تحت عنوان «اگر ارتش اسلام علیه اسرائیل تشکیل شود؟» منتشر کرد. در این گزارش با اشاره به ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی، به قابلیت‌های اتحاد این کشور‌ها برای سازماندهی ارتش اسلام و حمله به رژیم صهیونیستی و متحدانش پرداخته شد.

در بخشی از این مقاله آمده بود: اگر کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی از لحاظ نظامی با هم متحد شوند قادر هستند بزرگترین و جامع‌ترین ارتش جهان را تشکیل دهند. تعداد سربازان فعال آن بیش از ۵ میلیون و ۲۰۶ هزار تن خواهد بود و بودجه دفاعی آن به ۱۷۵ هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

این مقاله به بیان جزئیات بیشتری از این طرح  پرداخت و نوشت: پایگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در نقاط مهم و حساسی واقع شده‌اند و به کارگیری آن‌ها برای حمله به رژیم صهیونیستی کافی است. از سوی دیگر، پایگاه‌های مشترک در مدت زمان کوتاهی ساخته می‌شود و حداقل تجهیزات نظامی موجود در آن ۵۰۰ تانک، ۱۰۰ هواپیما، ۵۰۰ بالگرد و ۵۰ قایق تندرو خواهد بود.

نویسنده این مقاله ۲۵۰ هزار سرباز را برای نخستین عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی کافی دانست.

در همین حال، «رجب طیب اردوغان»، رییس جمهور ترکیه با تکرار موضوع احیای امپراتوری عثمانی، مراتب رضایت خود را از این گزارش اعلام کرد.

وی (اردوغان) اخیرا موفق به  تاسیس پایگاه نظامی در قطر و سومالی شده است. همچنین طی توافقی با مقامات سودانی اجازه استفاده از یک جزیره سودانی در دریای سرخ را به عنوان پایگاه نظامی به دست آورد.

او هچنین دفعات متعددی تهدید کرده است که به جزایر یونان در دریای مدیترانه حمله می‌کند همانطور که به بهانه مقابله با تروریسم، بخش‌هایی از سوریه را هدف حمله‌های خود قرار داد.

با این حال، اجرای اهداف بلندپروازانه اردوغان نیازمند حمایت مالی است که آن را نیز اتحادیه اروپا فراهم کرد.

 چندی پیش اتحادیه اروپا اعلام کرد مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار دیگر به ترکیه پرداخت می‌کند. این مبلغ بخشی از کمک‌های مالی  اروپا به ترکیه برای جلوگیری از ورود پناهجویان به قاره سبز بود که هزینه مورد نیاز آنکارا را برای پیشبرد اهدافش تامین کرد.

نکته قابل توجه و مهمی که در پایان جلب توجه می کند این است که فاصله حرف تا عمل ترکیه و در رأس آن اردوغان رییس جمهور بلند پرواز این کشور، زمین تا آسمان است. ترکیه در حالی ادعای مبارزه با تروریسم دارد و ژستهای ضد صهیونیستی می گیرد که اقدامات این کشور در سوریه از جمله حمایت از تروریستهای تکفیری در برابر جبهه مقاومت، دقیقا در راستای اهداف صهیونیست ها است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات