۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۵۸۴۱۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری کنگره شعر اهل بیت در خراسان جنوبی

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: سومین کنگره شعر اهل بیت(ع) با هدف اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) و گسترش فعالیت های فرهنگی در استان برگزار می شود.
رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام احمد رضایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ظهر امروز نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سومین کنگره شعر اهل بیت(ع) با هدف اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) و گسترش فعالیت های فرهنگی در استان برگزار می شود.

وی گفت: جایگاه محبت، شفاعت و توسل به اهل بیت(ع)، اهل بیت(ع) و سبک زندگی اسلامی، اهل بیت(ع) محور همدلی و اخوت اسلامی، سیمای اهل بیت(ع) در منابع و روایات اهل سنت و حب اهل بیت(ع) در سیره بزرگان شیعه و اهل سنت از جمله محورهای این کنگره است.

مدیر کل تبیلغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: تاکنون حدود 247 قطعه شعر به دبیرخانه این کنگره رسیده که از این تعداد 236 قطعه از شعرای شیعی و 28 قطعه نیز از شعرای اهل سنت بوده است.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: برای برگزاری کنگره شعر اهل بیت(ع) در استان تاکنون 111 نفر از شعرا شرکت کردند که از این تعداد 99 نفر اهل تشیع و 13 نفر اهل سنت بودند.

وی با بیان اینکه در پایان این کنگره سه نفر برتر از شعرای اهل سنت و سه نفر برتر از شعرهای اهل تشیع انتخاب می شوند، ادامه داد: همچنین در 25 فروردین ماه سال آینده نیز نشست مشترکی میان علمای اهل سنت و اهل تشیع در استان برگزار می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: کنگره شعر اهل بیت(ع) جداسازی مسیر مسلمانان از جریانات تکفیری و افراطی است و برگزاری این نوع جلسات در جامعه بازتاب خوبی خواهد داشت.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به زمان برگزاری کنگره، اظهار کرد: مراسم اختتامیه کنگره شعر اهل بیت(ع) خراسان جنوبی فردا با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار می شود./880/پ203/ب1

ارسال نظرات