۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۵۷۴۶۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

توانمندسازی و استقلال‌بخشی به محرومان سرلوحه کار نهادهای حمایتی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید سیاست توانمندسازی محرومان و استقلال بخشی به آن‌ها سرلوحه کار همه مسؤولان نهادهای حمایتی باشد.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، با تبریک میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) و میلاد امام خمینی (ره)، اظهار داشت: خدمت و کار نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) از این نظر که از سوی شخص امام (ره) تأسیس شد و این‌که به وسیله آن کمک‌های مردمی به محرومان و نیازمندان جامعه می‌رسد مقدس است.

وی با اشاره به ارزش کمک به محرومان، افزود: امام سجاد (ع) پس ‌از این‌که بر نعش بی‌سر امام حسین (ع) رسیدند و زخم‌ها و جراحات بدن مبارک را مشاهده کردند، به همگان اعلام کردند که زخمی که بر دوش امام حسین (ع) قرار دارد، زخم شمشیر نیست بلکه زخمی است که به‌وسیله انبانی که با آن برای محرومان غذا می‌بردند، ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از این ماجرا می‌توان به این نتیجه رسید که کمک و دستگیری محرومان با جهاد و شهادت درراه خدا برابری می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه کمک و خدمت به محرومان و نیازمندان جامعه، ارزش و اهمیت بسیار بالایی دارد، اضافه کرد: طبق آیات قرآن و روایات معصومین (ع) خدمت به محرومان کاری الهی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های محرومان و افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفته‌اند این است که به استقلال و توانمندی برسند و عزتمندانه و بدون دست دراز کردن پیش دیگران زندگی خود را اداره کنند که در این راستا باید نهادهای حمایتی گام‌های بیشتر و مؤثرتری بردارند.

وی تصریح کرد: سیاست توانمندسازی محرومان و استقلال بخشی به آن‌ها باید سرلوحه کار همه مسؤولان نهادهای حمایتی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: مردم کشور ما مردمی عزتمند بوده و هستند و ولی‌نعمتان نظام اسلامی محسوب می‌شوند؛ ازاین‌رو خدمت شایسته از حقوق مسلم آن‌ها است.

وی افزود: مردم، باایمان و تقوایی که دارند و برای رضای پروردگار روزانه صدقات خود را به صندوق‌ها واریز می‌کنند و مسؤولان نهادهای حمایتی باید در هزینه کردن صحیح کمک‌های مردمی دقت کنند و این مبالغ را برای نیازمندان واقعی هزینه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: برخی از معاندان حرف‌هایی در مورد مسؤولان می‌زنند و کارهای نظام به‌ویژه نهادهای انقلابی و مردمی را زیر سؤال می‌برند؛ اما نباید دلسرد شد بلکه باید برای خدمت به مردم باید از جان‌ودل مایه گذاشت.

وی با اشاره به افزایش مبالغ جمع‌آوری‌شده از صندوق‌های کمک به محرومان نسبت به سال گذشته، افزود: مردم به کار و خدمت خادمان کمیته امداد امام (ره) اعتماد دارند و همه کارکنان این نهاد انقلابی باید بدانند که کار در این نهاد عبادت و کاری الهی است./9314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات