۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۵۷۱۴۱
امام جمعه موقت اهواز:

مطالبات کارگران گروه ملی فولاد پرداخت شود

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به حقوق معوقه کارگران گروه ملی فولاد، گفت: مالک شرکت اولویت را به کارگران داده و مطالباتشان را پرداخت کند.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در خطبه های نماز جمعه امروز با تجلیل از مادران و همسران شهدا ابراز داشت: خانواده های شهدا چشم و چراغ ملت هستند و تجلیل از آنها تجلیل از شهدا و تجلیل از شهدا به واقع تجلیل از عزت و سربلندی است.

امام جمعه موقت اهواز زنده نگه داشتن یاد شهیدان و ادامه راهشان را بزرگترین تجلیل بیان کرد و افزود: ۱۴ اسفند سالروز تشکیل کمیته امداد به فرمان امام راحل در سال ۱۳۵۷ و دومین نهاد تأسیس شده پس از کمیته های انقلاب محسوب می شود که خدمت به محرومان و مستضعفان و کاهش فاصله طبقاتی از اهم فعالیت های آن است.

خطیب نمازجمعه اهواز با بیان اینکه آنگونه که باید فاصله طبقاتی را در نظام اسلامی کاهش ندادیم، خاطرنشان شد: کمیته امداد در بحث توانمندسازی در ایجاد اشتغال مناسب خانواده های نیازمند گام هایی را برداشته است و گرنه معین کردن مستمری در شرایط کنونی به هیچ جوابگو نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با ابراز تأسف و تأثر از اینکه کمیته امداد استان یکی از کمیته های فعال کشوری است، تصریح کرد: جای تأسف دارد خوزستان به عنوان یک استان غنی و برخوردار از بیشتر مواهب طبیعی و الهی از فقر رنج ببرد؛ از این رو یک فکر اساسی از سوی مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه برای کاهش فاصله طبقاتی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه مردم در رأی دادن به برنامه ها و نه شعارها توجه کنند، ابراز داشت: به جای تکیه بر شعارها؛ بر برنامه ها و قدرت اجرایشان تمرکز کنیم تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

امام جمعه موقت اهواز به اهمیت حفظ منابع طبیعی در عین توسعه شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: در زمینه مصرف آب شرب و غیرشرب و کشاورزی صرفه جویی صورت گیرد؛ کشاورزی سنتی امکان ندارد و منابع آبی استان جوابگوی خود استان نیست.

خطیب نماز جمعه اهواز آشنایی به روش های جدید آبیاری و کشاورزی را ضروری دانست و عنوان داشت: خوزستان در سال جدید اجازه کشت برنج را ندارد حال آنکه چند هزار نفر زندگی شان از طریق برنج کاری تأمین می شود؛ جایگزین کشت برنج چیست؟.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: آن مسؤولی که می گوید در خوزستان از حیث منابع آبی مشکلی وجود ندارد آیا اطلاع ندارد که می خواهند ممنوعیت برنج کاری در استانمان را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه با وجود برنج کاری در اکثر شهرهای استان نمی توان برنج کاری را تعطیل کرد، اظهار داشت: روش های آبیاری تغییر کند نه اینکه مردم از کشت برنج ممنوع و جایگزینی معرفی نشود.

امام جمعه موقت اهواز به سخنان اخیر رهبری اشاره کرد و اضافه کرد: عدالت آن طور که انتظار می رفت پیاده نشد و برای دست یافتن به آن، همگان تلاش و از زندگی تجملاتی و تشریفاتی دوری کنیم.

خطیب نمازجمعه اهواز با اشاره به خطر ارتجاع در فرمایشات رهبری بیان داشت: جامعه برای خدمت رسانی نیازمند تلاش شبانه روزی است و اکنون که به رویارویی با استکبار می پردازیم مسؤولان در قوای مختلف تلاش شبانه روزی از خود نشان دهند و به پابرهنگان و مستضعفان توجه بیشتری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به مظلومیت چهار شهید حادثه پاسداران تهران عنوان داشت: از عزیزان نیروی انتظامی قاطعیت در عین قانون گرایی و انعطاف را انتظار داریم اما انعطاف نباید سبب از دست رفتن قاطعیت شود.

وی در رابطه با مشکلات گروه ملی فولاد گفت: مالک شرکت اولویت را به کارگران داده و مطالباتشان را پرداخت کند.

امام جمعه موقت اهواز حمایت از تولیدکنندگان، کارگران و بخش خصوصی را خواستار شد و افزود: مفاسد اقتصادی در بخش خصوصی بسیار کم است و از آنجا که گروه ملی به بخش خصوصی واگذار شده بنابراین مسؤولان حمایت هایشان را ادامه دهند.

خطیب نمازجمعه اهواز با تشکر از صبوری کارگران گروه ملی فولاد ابراز داشت: کارگران همت شان را بر تولید خوب قرار دهند و ما هم پیگیر مطالبات کارگران خواهیم بود در عین حال کارگران اجازه سوءاستفاده به بدخواهان را نداده و نخواهند داد./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات