۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۵۶۶۷۱
رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در خراسان جنوبی برگزار می شود

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف، گفت: ثبت نام برای شرکت در این مسابقات از بهمن ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام علی عباسی، رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری قرآن تا روز 7 بهمن ماه امسال بوده است.

وی گفت: بیشترین شرکت کنندگان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در استان از شهرستان های بیرجند، طبس و قاین هستند اما به نسبت جمعیت شهرهای نهبندان، سرایان و طبس بیشترین تعداد افراد ثبت نام شده در آزمون را دارند.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: 4 هزار و 703 نفر از مؤسسات قرآنی، یک هزار و 56 نفر در حوزه بقاع متبرکه و 452 نفر از طریق مراکز اصلاح و تربیت استان در این آزمون ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: در جهت تحقق مطالبات رهبری از سال 90 طرح تربیت حافظان قرآن کریم آغاز شد و از آغاز این طرح تاکنون بالغ بر 15 هزار نفر قرآن آموز در استان پرورش یافتند.

وی ادامه داد: بیشترین افراد ثبت نام شده در حوزه مؤسسات قرآنی مربوط به شهرستان های بیرجند، نهبندان و قاین، بیشترین افراد ثبت نام شده در حوزه بقاع متبرکه مربوط به شهرستان های سربیشه، زیرکوه و طبس و بیشترین افراد ثبت نام شده در حوزه کانون های اصلاح و تربیت مربوط به شهرستان های طبس، فردوس و قاین است.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف، خاطرنشان کرد: ثبت نام برای شرکت در این مسابقات از بهمن ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات در اردیبهشت و خرداد و مرحله استانی نیز در مرداد و شهریور سال 97 برگزار می شود و افراد برتر در این مسابقات به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

وی افزود: خراسان جنوبی در چهلمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف که سال جاری برگزار شد موفق به کسب دو رتبه چهارم کشوری در بخش اذان و مفاهیم قرآن شد./880/پ203/ب1

ارسال نظرات