۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۵۶۶۵۸
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خراسان شمالی:

ازدواج‌های دانشجویی از مستحکم‌ترین ازدواج‌ها است

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خراسان شمالی گفت: بر اساس تحقیق صورت گرفته، برخلاف باور رایج، ازدواج‌های دانشجویی از مستحکم‌ترین ازدواج‌ها است.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خراسان شمالی، امروز در نشست گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و جشن ازدواج آسان، اظهار کرد: باید ازدواج‌های موفق و آسان بیش از پیش در جامعه تشویق شوند و جوانانی که ازدواج‌های موفق و با مهریه پایین داشته‌اند در صداوسیما و نماز جمعه مطرح شوند تا تأثیر مناسبی بر جامعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دشمن بر روی خانواده‌ها و بحث ازدواج سرمایه‌گذاری کرده است، اضافه کرد: بر اساس تحقیق صورت گرفته، برخلاف باور رایج، ازدواج‌های دانشجویی از مستحکم‌ترین ازدواج‌ها است.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی در ادامه افزود: متأسفانه ما در مسأله شادی‌ها عقب هستیم و برنامه‌های شادمانی را به دست خواننده‌هایی سپرده‌ایم که با هزینه‌های زیاد اجرای برنامه می‌کنند.

وی تصریح کرد: ضروری است برنامه شادی حلال و اسلامی در جامعه همگانی شود و جشن‌های اسلامی جلوه ویژه‌ای در بین مردم داشته باشد.

حجت‌الاسلام ایوبی هم در این نشست، اظهار کرد: امام باقر (ع) می‌فرمایند بعد از ایمان به خدا و اصول دین هیچ چیزی قداست و ارزش ازدواج را ندارد.

وی افزود: باید اقدامات ما درزمینهٔ ازدواج عمومی باشد و عموم مردم در این برنامه‌ها حاضر باشند نه اینکه به قشر خاصی خلاصه شود، همچنین این برنامه‌ها باید آشکار و علنی باشد تا فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

حجت‌الاسلام ایوبی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که در سالروز میلاد حضرت زهرا (س)، جشن ازدواج آسان باید به‌گونه‌ای برگزار شود که هر کس در آن روز وارد مصلا می‌شد ببیند برنامه جدیدی در میعادگاه نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: البته فرهنگ‌سازی برای ازدواج آسان تنها به این مناسبت‌های خلاصه نشود؛ بلکه در ایام دیگر سال هم به این مسائل پرداخته شود./9314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات