۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۵۵۱۲۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ضرورت توجه ویژه روحانیان به تبیین آموزه‌های نهج‌البلاغه در محافل مذهبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر پرداختن ویژه به آموزه‌های نهج‌البلاغه در جلسات و محافل مذهبی از سوی روحانیان مبلغ و مستقر، گفت: کلام مولا علی(ع) حاوی نکات بسیار آموزنده و والایی بوده و راهگشای انسان به‌سوی رستگاری است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان مستقر استان، با اشاره به برخی شبهات دشمنان درزمینهٔ توسل شیعیان، اظهار کرد: توسل، واسطه قرار دادن افراد مؤمن برای نزدیکی به خداوند است.

وی با بیان اینکه توسل از آموزه‌های اعتقادی شیعیان است، اضافه کرد: درواقع یکی از مهم‌ترین اعتقادات شیعیان، توسل به بندگان شایسته خداوند و معصومین است که دشمنان درباره آن شبهه ایجاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: دشمنان اسلام و به‌ویژه وهابیان با وارد کردن شبهات، در پی به چالش کشیدن اعتقادات دینی ما هستند و به پیروی از ابن تیمیه این کار را شرک می‌دانند در صورتی که توسل در آیات و روایات مکرر آمده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار داشت: از مواردی که می‌توان در این خصوص به آن اشاره کرد آیه ۳۵ سوره مائده، آیه ۹۷ سوره یوسف و آیه ۱۰۳ سوره آل عمران است که خود شاهدی بر این موارد است.

وی در ادامه با تأکید بر پرداختن ویژه به آموزه‌های نهج‌البلاغه در جلسات و محافل مذهبی از سوی روحانیان مبلغ و مستقر، افزود: کلام مولا علی (ع) حاوی نکات بسیار آموزنده و والایی بوده و راهگشای انسان به‌سوی رستگاری است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی اضافه کرد: توجه به رهنمودهای نهج‌البلاغه انسان را از غرق شدن در ورطه گمراهی و دور شدن از مسیر سعادت نجات می‌دهد.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: زمان نشان داده که هیچ‌گاه کلام حضرت گرد کهنگی به خود نمی‌گیرد؛ بلکه با گذشت زمان هر روز بیشتر خود را آشکار می‌کند.

وی افزود: اگر انسان با تلاش و ممارست بتواند در زندگی خویش کلام امام علی (ع) را به کار بندد خواهد دید که زندگی او سراسر رنگ معنویت به خود گرفته و سرشار از برکات الهی خواهد شد و این‌گونه سعادت دنیوی و اخروی او تضمین می‌شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات