۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۵۴۲۴۶
آيت الله نمازي:

سلامت و امنيت جامعه در گرو سلامت خانواده است

نماينده ولي فقيه در كاشان سلامت خانواده را سبب سلامت و امنيت جامعه دانست و گفت: سلامت و امنيت جامعه درگرو سلامت و امنيت خانواده ها است چون جامعه از انسجام و انضمام خانواده ها تشكيل شده است.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي صبح امروز در همايش بزرگ تقدير از همسر و فرزندان ممتاز طلاب و روحانيان منطقه كاشان در مجتمع فرهنگي طلائيه كاشان با تبريك ايام الله دهه فجر، گفت: تجليل از خانواده و فرزندان طلاب و روحانيان اقدام قابل تقديري است كه از سوي مديريت مركز خدمات حوزه علميه منطقه كاشان و آران و بيدگل انجام مي شود.

وي افزود: خداوند براساس رحمت و محبت و قاعده لطف خود هستي را آفريد و انسان را در روي زمين به عنوان نماينده و خليفه خود قرار داد، خداوند هستي را آفريد و انسان را در نظام تكوين به عنوان جانشين و خليفه خود قرار دارد.

آيت الله نمازي گفت: يكي از نشانه هاي خداوند در نظام آفرينش اين است كه انسان را جفت آفريد، چرا كه اگر همه انسانها ذكور و يا اناث بودند تكثر نسل وجود نداشت و نسل بشر قابل تداوم نبود، بنابراين خداوند بين زوج و زوجه محبت و مودت قرار داد تا ادامه حيات امكان پذير باشد.

وي با تأكيد بر اينكه خانواده بايد كانون مهر و محبت باشد، اظهار داشت: آنچه ضامن بقا، علت بقا و تداوم زندگي است مهر و محبت و مودت بين زن و شوهر است، بنابراين زن و شوهر بايد نسبت به يكديگر علاقه و محبت داشته باشند.

نماينده ولي فقيه در كاشان اظهار داشت: اگر بخواهيم جامعه سالمي كه هرچيزي سرجاي خودش قرار داشته باشد را داشته باشيم يك راه بيشتر نداريم و آن آگاهي دختران و پسران جوان از فلسفه زندگي و اينكه چرا خداوند ما را آفريد و چرا زوج و زوجه آفريد.

به گفته وي، نابسماني هاي امروز جامعه، طلاق و افزايش آمار طلاق در جامعه به دليل عدم مهر و محبت در خانواده است و بسياري از زن و شوهرهاي جوان از شرح وظايف خود نسبت به يكديگر آگاهي ندارند.

آيت الله نمازي گفت: خوشبختانه فرهنگ غني اهل بيت(ع) در آيات و روايات به وظايف زوج نسبت به همسر، وظايف زوجه نسبت زوج و وظايف والدين نسبت به فرزندان اشاره كرده است، از اين رو فرزندان امانت هاي خداوند هستند كه در اختيار والدين قرار دارد و والدين بايد نسبت به وظيفه خود اعم از تعليم و تربيت و آموزش فرزندان آگاهي داشته باشند.

وي ادامه داد: در كانون خانواده زن و شوهر بايد فداي يكديگر و قرباني يكديگر شوند و از تندي و خشونت كه مهمترين عامل اختلاف و تفرقه و سرگرداني فرزندان است، پرهيز شود.   

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، بهترين شما از نگاه من كه رهبر و امام شما هستم اين است كه اگر بخواهم به شما نمره بدهم، بالاترين نمره را به مردي خواهم داد كه بهترين رفتار را با همسر خود داشته باشد.

آيت الله نمازي ابراز کرد: اميرمومنان(ع) مي فرمايد، زن ريحانه ‹‹گل›› است و گل لطيف است و اهل خشونت و عصبانيت و تندي و جدايي و بد زباني نيست، از اين رو وظيفه زوج اين است كه در هر شرايطي با همسر خود بهترين برخورد را داشته باشد و براي شيرين شدن زندگي بهترين راه، دوستي و محبت بين زن و شوهر است.

وي شوهرداري و خانه داري را جهاد براي زنان دانست و افزود: قدر خود و خانواده را بدانيد و از هر گونه حرفي كه سبب ناراحتي و اختلاف در خانواده مي شود پرهيز كنيد، چرا كه تنازع در محيط خانواده به مصلحت خانواده نيست و محيط خانواده به ويژه هنگام امتحان فرزندان بايد آرام و امن باشد.

به گفته وي، همانگونه كه فرزندان عاق والدين مي شوند، والدين نيز به دليل عدم آگاهي به شرح وظايف مي توانند عاق فرزندان خود شوند.

نماينده ولي فقيه در كاشان سلامت خانواده را سبب سلامت و امنيت جامعه دانست و گفت: سلامت و امنيت جامعه درگرو سلامت و امنيت آحاد خانواده ها است چون جامعه از انسجام و انضمام خانواده ها تشكيل شده است.

لازم به ذكر است، همايش بزرگ تقدير از همسر و فرزندان ممتاز روحانيان و طلاب و روحانيان منطقه كاشان، همراه با غبار روبي و عطر افشاني گلزار شهدا و همايش خانواده هاي طلاب و روحانيان در همايش پياده روي خانوادگي طلاب و ورحانيان منطقه كاشان برگزار شد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات