۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۵۳۶۹۷

دیدار قالیباف با آیت الله میرباقری

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در فرهنگستان علوم اسلامی با آیت الله سید محمدمهدی میرباقری دیدار و گفتگو کرد.
دیدار قالیباف با میرباقری

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با حضور در محل فرهنگستان علوم اسلامی با  آیت الله سید محمدمهدی میرباقری دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که مدیر شبکه چهار سیما، قالیباف را همراهی می‌کرد، رییس فرهنگستان علوم اسلامی ضمن مرور روند شکل‌گیری اندیشه‌های بنیان‌گذار فقید فرهنگستان، متفکر فرزانه، علامه سید منیرالدین حسینی(ره) و ذکر خصوصیات تفکر ایشان در باب چگونگی جریان دین در اداره جامعه، توضیحاتی درباره کاستی‌ها وابستگی‌های فقه در عرصه برنامه‌ریزی کشور ارائه کردند.

وی با طرح ضرورت شکل‌گیری شبکه منسجم تحقیقات علمی در حوزه، دانشگاه و نظام اجرایی کشور و حضور فقه در فرآیند برنامه‌ریزی، آن را الگوی مطلوب تعامل علمی حوزه با دانشگاه و نظام اجرایی اجرایی کشور بیان کرد و افزود: زیرساخت‌های چنین الگویی در فرهنگستان علوم اسلامی و توسط بنیان‌گذار فقید آن طراحی شده است که امیدواریم به مرحله تحقق نزدیک شود.

همچنین قالیباف نیز با تأکید بر اولویت مسائل اقتصادی در کشور پیشنهاد کرد تا این شبکه علمی در اولین قدم با تمرکز بر حوزه مسائل اقتصادی و مهم‌ترین مسائل اصلی آن همچون پول یا نظام بانکی شکل بگیرد تا به‌ تدریج در سایر حوزه‌ها نیز بتواند منشأ اثر باشد./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات