۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۵۳۵۹۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

هیئات مذهبی باید به بزرگ‌ترین مرکز انسان سازی تبدیل شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هیئات مذهبی در جامعه باید به بزرگ‌ترین مرکز انسان سازی تبدیل شوند و خروجی این هیئات مذهبی را رصد کنیم.
رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امشب در همایش فاطمیون اظهار داشت: دشمنان هجمه‌ها زیادی را بر علیه مکتب اهل بیت(ع) شکل داده اند و این حمله های دشمنان به مکتب اهل بیت(ع) روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت های دینی و مذهبی جوانان نیازمند برنامه ریزی هدفمند است، گفت: باید جوانان به هیئات مذهبی جذب شوند و باید درب هیئات به روی جوانان باز باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود:  هیئات مذهبی در جامعه باید به بزرگ‌ترین مرکز انسان سازی تبدیل شوند و  خروجی این هیئات مذهبی را رصد کنیم.

حجت الاسلام رضایی هیئات مذهبی و مساجد را دو مرکز مهم فرهنگی دانست و تصریح کرد: باید اتاق فکر(هیأت اندیشه‌ورزی) در هیئات مذهبی و مساجد شکل بگیرد و باید از وجود نخبگان و جوانان با استعداد بهره مند شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ های اجتماعی باید سبب ایجاد جاذبه شود و زمینه بهره‌مندی افراد از برکات فرهنگی را محقق کرد، ادامه داد: باید از افراد نخبه و  تخصص آن ها در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یک هزار و 300 هیأت مذهبی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: امروزه آسیب‌های اجتماعی در جامعه روز به روز افزایش پیدا می کند از این رو باید هیئات مذهبی به مراکز جهت کاهش آسیب های اجتماعی تبدیل شود.

غلامرضا عباسی مقدم، رییس شورای هیئات مذهبی خراسان جنوبی نیز در این همایش بیان کرد: 92 هزار هیأت مذهبی در سطح کشور فعالیت می کنند و  این هیئات در قالب 374 شورای شهرستان، 31 شورای استان و شورای هیئات مذهبی زیر نظر تبلیغات اسلامی اداره می‌ شوند.

عباسی مقدم گفت: برگزاری همایش مدافعان حرم، تعامل با دار‌القرآن، تعامل با کانون مداحان و ارزیابی هیأت‌های طراز اول انقلاب اسلامی، اهدای 13 مورد جهیزیه، جلوگیری از 67 مورد طلاق و برگزاری 154 مورد ازدواج آسان از جمله اقدامات و فعالیت‌ های هیئات مذهبی است./۸۸۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات