۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۵۳۴۳۴
حبیبی تأکید کرد؛

لزوم همکاری احزاب آسیایی برای مقابله با گروه های افراطی و تروریسی

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ایستادن در برابر افراط گرایی و گروه های تروریستی و تلاش برای رسیدن به صلح پایدار را مهمترین وظیفه احزاب آسیایی دانست.
حبیبی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی صبح امروز جمعه ۱۳ بهمن در «بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی» در محل سالن اجلاس سران، اظهار داشت: حزب موتلفه اسلامی با بیش از ۵۰ سال فعالیت مستمر در سپهر سیاست ایران هم اکنون با ده‌ها حزب سیاسی از کشورهای مختلف جهان روابط دوستانه دارد.

وی اضافه کرد: بدون شک حزب موتلفه اسلامی را می‌توان به عنوان پیشگام دیپلماسی حزبی در جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با مهم ارزیابی کردن بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی عنوان داشت: کنفرانس کنونی فرصتی بسیار مناسب در عرصه بین المللی برای تبادل نظر درباره مهمترین مسؤولیت های جمعی احزاب آسیایی است.

وی تصریح کرد: کنفرانس فعلی در کشوری برگزار می‌شود که از پیشگامان مردم سالاری دینی و تاسیس پارلمان در آسیا است. جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بزرگترین انقلاب مردم جهان را در قرن گذشته به ثبت رساند و همواره در سخت‌ترین شرایط مدافع و مروج صلح و دوستی و همکاری جمعی بوده است.

حبیبی با تشریح مدل مردم سالاری دینی در کشور ایران عنوان داشت: در ۴۰ سال اخیر بیشترین تعداد انتخابات و بالاترین میزان مشارکت مردمی در مسائل جمعی در کشور ایران رخ داده است. احزاب در کشور ایران نیز همواره نقش ارزنده‌ای در پیشرفت همه جانبه کشور خود داشته اند.

وی ادامه داد: حزب موتلفه اسلامی نیز که ۵۴ سال قبل در منزل امام راحل تاسیس شد امروز بر همان اصول اولیه استوار است و در مسیر پیشرفت و آبادانی و اعتلای اسلام و ایران حرکت می کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که در سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی باید به گفتگوی بیشتر تبادل تجربه و همکاری سازنده میان احزاب سیاسی دست بزنیم تا بتوانیم نوعی از الگوی روزآمد برای تحقق زندگی بهتر فراهم آوریم.

حبیبی با اشاره به وضعیت کنونی منطقه غرب آسیا و لزوم تلاش جمعی برای رسیدن به صلح پایدار و عادلانه عنوان داشت: امروز شاهد هستیم که مردم فلسطین همچنان با اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی مواجه هستند و زنان و کودکان بی پناه در یمن هر روز در معرض بمباران وحشیانه رژیم ظالم سعودی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: رهبران و اعضای احزاب کشورهایی همچون؛ بحرین، لبنان، افغانستان، عراق، پاکستان هر روز با بمب گذاری و حملات افراطی تروریستی مواجه هستند که این حملات حاصل از فروش منابع طبیعی همین کشورها است، منابعی که متاسفانه از طریق گروههای تروریستی بر ضد مردم استفاده می شود.

حبیبی در پایان گفت: برای تغییر وضعیت کنونی همگی باید تلاش کنیم تا با اراده‌ای مشترک میان احزاب آسیایی مسیر تاریخی «راه ابریشم» را به راه توسعه پایدار تبدیل کنیم./۸۵۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات