۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۵۲۵۹۹

انتشار کتابی درباره ارتباط بین جنگ و رسانه

مؤسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور کتابی در بررسی نقش رسانه ها در جنگ منتشر کرد.
جنگ و رسانه

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «جنگ و رسانه» نوشته «اندروهاسکینز و بن اولافلین» از سوی موسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور به چاپ رسید.

جنگ‌های امروز در شبکه درهم پیچیده رسانه‌ها منتشر شده است. حضور رسانه در جریان درگیری‌ها باعث می‌شود تمام طرف‌ها بتوانند ابزار دیگری برای تسهیل در پیش‌برد جنگ در اختیار داشته باشند که منجر به بروز تناقض‌هایی عمیق در این رابطه شده است. مفهوم نبرد سنتی به واسطه دسترسی بالا به رسانه‌ها و نیز فراهم بودن زمینه‌های ارتباطیِ بی‌سابقه، به کلی تغییر یافته است.

هاسکینز و اولافلین کوشیده‌اند تا با توضیح پدیده جنگ منتشر، مشکلات و موانع طرف‌های درگیر در نبرد برای توجیه ادامه یا توقف درگیری‌ها در دیدگاه افکار عمومی را بیان کنند.

براساس این گزارش، ادبیات این کتاب شامل تازه‌ترین دیدگاه‌ها و رویکردهای نوینی است که شناخت ظرفیت‌های رابطه جنگ و رسانه را به خوبی ممکن می‌سازد.

تأکید نویسندگان کتاب بر مضامین و موضوعات جدید در حوزه جنگ و رسانه، استفاده از شاهدمثال‌ها و نمونه‌های کاربردی ـ تاریخی برای تبیین و تشریح دقیق مباحث نظریه، به ویژه ارائه مطالب در بستری انتقادی، از نقاط قوت کتاب پیشِ رو محسوب می‌شود.

گزیده‌ای از متن کتاب به شرح زیر است:

هر چه جنگ، درگیری و نا‌امنی بیشتری ضبط، ذخیره، منتقل و پخش شود، فرصت‌های پیش‌بینی نشده بیشتری برای ردیابی و ترسیم ظرفیت‌های ارتباطات با موضوع جنگ فراهم می‌شود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات