۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۵۲۳۵۱
حداد عادل:

دشمن در صدد تغییر رویکرد و فرهنگ انقلاب اسلامی است

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: در بعد اقتصادی غرب سعی دارد با تحریم اقتصادی ما را فلج کند اما اقتصاد مقاومتی که رهبری فرمودند می‌تواند ما را از بحران خارج کند، طبیعی است که غرب دوست ندارد ما پیشرفت اقتصادی کنیم.
حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی صبح امروز(پنج‌شنبه 5بهمن‌ماه) در هفتمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات این کنگره برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در سال ٩٧ به چهلمین سالگی خود گام می گذارد، اظهار داشت: چهل سالگی در عرف اخلاقی و اسلامی ما یک سن بلوغ است، در اوایل انقلاب سخنرانی‌ها با این مضمون بود که در آینده چه می‌کنیم و چه خواهد شد.

وی ادامه داد: از امروز باید به گذشته بنگریم تا ببینیم تا در گذشته چه کرده‌ایم و باید در آینده چه رفتاری در پیش بگیریم، انقلاب اسلامی هیچگاه مورد علاقه غربی‌ها نبوده است و آنها با دخالت در استقلال ایران به این انقلاب کمک کردند و این در حالی بود که غرب به سازوکار ولایت‌فقیه و رفتار و منش امام راحل تسلطی نداشت.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تاکید کرد: از همان اوایل انقلاب غربی ها بنای ناسازگاری با ایران را گذاشتند و بعد از یک سال و نیم فشار تروریستی در نقاط مختلف ایران صدام دیوانه را وارد کار کردند که تمام غرب حامی او بود و سعی داشتند با این جنگ تحمیلی انقلاب ایران را به زمین بزنند.

حدادعادل یادآور شد: جنگ تحمیلی به پایان رسید بدون اینکه غرب به خواسته خود برسد و غرب بعد از فوت امام راحل تصور می کرد ایران با چالش رهبر مواجه خواهد شد، نگرانی غرب نسبت به انقلاب ایران جدی است به این جهت که انقلاب ایران به لحاظ بنیادهای نظری غرب را به چالش کشیده و هم از نظر اقتصادی غرب را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: غرب دین را به طورکلی در حکومت کنار گذاشته اما غرب دید که ایران دین و حکومت در کنار هم یک وجه اجتماعی دارد و این موضوع سیاست‌های آنها را به بحران برده است، علاوه براین در منطقه‌ای که از هر نظر از بعد اقتصادی به نفع غرب است کشوری وجود داد که خود را از زنجیر تعلقات غرب خارج کرده و با مردم سالاری دینی پیروز شده است.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه تعارض فرهنگ غربی با این انقلاب را نباید یک موضوع ساده دید، خاطرنشان کرد: در طول این چهل سال مبانی نظری این انقلاب پایه‌ریزی شده و به رغم همه سختی‌ها و فشارها موفق بوده است و در وجود بحران‌ها در منطقه الگو شده است، با وجود همه اخبار منفی این روزها نباید نعمت انقلاب را فراموش کنیم.

حدادعادل ابراز داشت: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کردیم که از ترس ساواک جرأت فعالیت فرهنگی و اجتماعی نداشتیم، در گذشته اگر کسی نامه‌ای به خارج از کشور می‌فرستاد تمام نامه افراد خواند می‌شد و افراد را اذیت می‌کردند، متاسفانه اگر کسی در خانه نهج البلاغه یا صحیفه سجادیه داشت برای او پرونده تشکیل می‌دادند و کلاس‌های تدریس عربی منع قانونی داشت.

وی با اشاره به تحریم‌ها تصریح کرد: سناریوی تحریم‌ها علیه ایران بعد از عدم موفقیت غرب در فتنه٨٨ با یک کار رسانه‌ای وارد شورای امنیت ملی شد و حلقه تحریم را بر ایران تنگ‌تر کردند، اما خوشبختانه مردم ما امروز با کارهای خیر خود سعی در حل مشکل یکدیگر دارند و این نشانگر رشد انقلاب در ایران است.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: امروز ما شاهد فضای آزادی در کشور هستیم، در سال تعداد انبوهی کتاب چاپ می‌شود و این اتفاق در کدام کشور اسلامی جهان رخ می‌دهد، از سوی دیگر ما از منظر قدرت در منطقه یک وجه خوب داریم و بسیج ما در سوریه و عراق الگو شد و با کمک سربازان و فرماندهان ما پیروزی در منطقه ما حاصل شد و این یک اتفاق مهم است.

حدادعادل بیان کرد: دشمنان ما در این چهل سال تئوری‌های زیادی برای ما طرح‌ریزی کردند، امروز شیوه غرب برای مقابله با ایران از دو راه فرهنگی و اقتصادی است، غرب سعی دارد با تغییر فرهنگ ما روحیه جوانان دهه ٥٠ و ٦٠ که در جنگ و شرایط سخت مقاومت کردند را از بین ببرند و برای این کار برنامه‌های عظیمی دارند که از طریق فضای مجازی و شبهه فراکنی تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: در بعد اقتصادی هم غرب سعی دارد با تحریم اقتصادی ما را فلج کند اما اقتصاد مقاومتی که رهبری فرمودند می‌تواند ما را از بحران خارج کند، طبیعی است که غرب دوست ندارد ما پیشرفت اقتصادی کنیم و از این رو تمام تلاش خود را می‌کند که راه‌های فعالیت ما را ببندند، غرب در جایی که منافع آن مطرح باشد ابزار قانونی و دلسوزی را در پیش می‌گیرند و در مقابل چنانچه راهی به ضرر آنها باشد ما را تحت فشار می‌گذارند که نمونه آن را در اغتشاشات اخیر دیدیم.

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: زمانی که تلگرام در کشور ما فیلتر شد غربی‌ها سریعا واکنش نشان دادند که مردم ایران را از آزادی محروم می‌کنند و ابزار اطلاع‌رسانی آنها را از بین می‌برند، این دلسوزی آمریکا و هم‌پیمانانش دقیقا مواقعی است که منافع آنها در میان باشد.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با واکنش به وعده‌های انتخاباتی برخی کاندیداها و هم سو بودن آنها با طرز فکر غرب اظهار کرد: ما در حال حاضر یک صف بندی منطقه‌ای و یک برنامه جهانی داریم، آمریکا در منطقه سعی کرد جنگ فارس و عرب، شیعه و سنی و مقابله ایران با اعراب را ایجاد کند که در این کار ناکام ماند، ایران توانست با استراتژی درست خود به بهترین شکل عمل کند.

حدادعادل تصریح کرد: تلاش برای تحقق آرمان‌ها و گفتمان‌های رهبری یک ضرورت است، ما باید خداوند را شاکر باشیم که چنین رهبری داریم که تجسم انقلاب اسلامی است، ما به عنوان یک تشکیلات سیاسی وظیفه بسط بیانات رهبری برای جامعه را داریم و نباید بگذاریم بین رهبری و جامعه خلأ فرهنگی و گفتمانی رخ دهد، با وحدت و کار تشکیلاتی، رسانه‌ای، فرهنگی و جهادی می‌توان این کار را پیش برد.

وی در پایان گفت: مساله امروز جامعه ما اصل نظام است و برخی صف‌بندی‌های دهه‌های گذشته کنار رفته و برخی از اصلاح‌طلبان صادق هم احساس خطر کردند و باید توجه همه امروز به خود انقلاب باشد، دشمن به انقلاب ما آگاهی پیدا کرده است و ما هم باید به این خودآگاهی برسیم، امروز جنگ فرهنگی و اقتصادی وجود دارد که باید با کار تشکیلاتی با آن مقابله کنیم./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات