۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۵۲۳۳۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اساتید و عوامل اجرایی از فضای انقلابی دانشگاه حفاظت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید مسؤولان، عوامل اجرایی و اساتید دانشگاه‌ها از فضای انقلابی این مراکز حفاظت و حراست کرده و اجازه ندهند فضای بی‌تفاوتی و سکوت در دانشگاه‌ها حاکم شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از اساتید دانشگاه، با تأکید بر همت بیشتر برای فراگیری علم و دانش و تهذیب اخلاقی، اظهار کرد: باید همت‌ها را بالا و والا ببینیم و دون‌همت نباشیم؛ بلکه بلندهمت باشیم.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) می‌فرماید من با اخلاق و علو همت بر جهانیان پیشی گرفتم، ادامه داد: این جمله امام حسین (ع) نشان می‌دهد که انسان در زندگی و در هر کاری که دارد، باید همت خود را مستحکم کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به اساتید دانشگاه، افزود: هیچ‌وقت خود را بی‌نیاز از آموزش و کتاب و مطالعه نبینیم که این ابتدای سقوط انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: انسان وقتی می‌تواند رشد کند که همیشه خود را نیازمند ببینید؛ زیرا هرچه جلوتر رویم ظرفیت فراگیری در فکر و ذهن ما وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما هیچ‌وقت نباید ایستا باشیم؛ بلکه همیشه باید پویا باشیم به‌ویژه در فراگیری علم و دانش و مهارت‌های تدریس و مدیریت و تعامل اجتماعی نیاز مستمر به آموزش و فراگیری داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رهبری می‌فرمایند مهارت پیدا کنید تا بتوانید جوان‌ها را به سمت خود بکشانید، افزود: باید دانشجوی ما در زمینه‌های گوناگون مسلح باشد.

وی اظهار کرد: اکنون مردم و دانشجویان بیدار شده‌اند؛ زیرا در دهکده جهانی زندگی می‌کنیم که همه به هم وصل هستند درنتیجه این دانشجو با دانشجوی اول انقلاب فرق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید مسؤولان، عوامل اجرایی و اساتید دانشگاه‌ها از فضای انقلابی این مراکز حفاظت و حراست کرده و اجازه ندهند فضای بی‌تفاوتی و سکوت در دانشگاه‌ها حاکم شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات