۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۵۵۲۳۰۳
تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی بابل:

نیاز امروز جامعه کاربردی کردن قرآن و کلام الهی در زندگی است

حجت الاسلام فلاح گفت: از نیازهای امروز ما کاربردی کردن قرآن و کلام الهی در زندگی جامعه است زیرا تنها سعادت حقیقی بشریت در پرتو انوار کلام الهی قرآن به دست می آید.
محفل انس با قرآن در بابل محفل انس با قرآن در بابل محفل انس با قرآن در بابل محفل انس با قرآن در بابل محفل انس با قرآن در بابل محفل انس با قرآن در بابل محفل انس با قرآن در بابل محفل انس با قرآن در بابل محفل انس با قرآن در بابل محفل انس با قرآن در بابل محفل انس با قرآن در بابل محفل انس با قرآن در بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسن فلاح، تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) زرگرشهر شهرستان بابل چهارشنبه شب در محفل انس با قرآن کریم طلاب شهرستان در این مدرسه علمیه با بیان اهمیت جایگاه قرآن، گفت: قرآن دریایی عمیق و برنامه مدون و دستور همیشگی رسیدن به سعادت است و باید بیشتر با کلام الهی مانوس شویم.

وی افزود: تاکید بر قرائت صحیح و مداوم قرآن در کنار تدبر آن راهگشای مشکلات است ولی متاسفانه ما از این نعمت بزرگ الهی و دریای بی نهایت رحمت خداوند بهره کافی را نمی بریم.

استاد حوزه و دانشگاه کمال طلبی و سیر ملکوتی انسان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: انسان عاقل به دنبال کمال معنوی و سعادت جاودانی خود در پناه انوار الهی است و انسان جاهل سعادت خود را در مادیات می بیند.

وی ادامه داد: تفاوت انسان ها در این است که چه چیزی را کمال برای خود می پندارند و راه کمال و سعادت را از چه طریقی می پیمایند.

حجت الاسلام فلاح اعجاز قرآن را لحن آهنگین و قابلیت های متنوع و گوناگون آن در قالب صورت و لحن بیان کرد و خاطرنشان کرد: قرائت جذاب و بر اساس اصول و قواعد صحیح صوت و لحن موجب جذابیت بیشتر مخاطب و اثر گذاری سطح گسترده تری از جامعه می شود.

وی افزود: از نیازهای امروز ما کاربردی کردن قرآن و کلام الهی در زندگی جامعه است زیرا تنها سعادت حقیقی بشریت در پرتو انوار کلام الهی قرآن به دست می آید.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) با تاکید بر داشتن همیت و پشتکار برای تدبر و تفسیر از راه صحیح قرآن، گفت: ره پویان راه کمال باید برای رسیدن به مقامات عالی کمال با همت بلند، اراده قوی و چاره اندیشی بجا و مناسب این مسیر را طی کنند.

وی تاکید کرد: استعداد و حافظه قوی تنها یک ظرفیت و قابلیت نهفته است اما اراده قوی و همت بلند راهگشا و عامل اصلی موفقیت برای انسان محسوب می شود.

گفتنی است؛ در این مراسم معنوی تعدادی از طلاب و روحانیان به قرائت قرآن و اجرای همخوانی قرآنی  پرداختند./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات