۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۵۱۴۵۶
آیت الله مکارم شیرازی:

عالم هستی و مخلوقات واعظان انسان برای پیدا کردن مسیر سعادت هستند

حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که خداوند متعال اسباب هدایت را برای انسان فراهم کرده است، گفت: همه عالم هستی و جهان برای انسان واعظ به شمار می روند چرا که به انسان پند و اندرز می دهند.
جلسه درس اخلاق حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امشب در جلسه درس اخلاق ویژه طلاب که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان این که خداوند متعال اسباب هدایت را برای انسان فراهم کرده است، گفت: همه عالم هستی و جهان برای انسان واعظ به شمار می روند چرا که به انسان پند و اندرز می دهند.

وی  با اشاره به مفهوم قاعده لطف افزود: این قاعده بدان معنا است که خداوند متعال انسان را آفریده که به سعادت و خوشبختی ابدی برسد و فراهم کردن زمینه های هدایت انسان مانند کتاب های آسمانی، وجود انبیا و اولیا برای پیمودن مسیر صحیح در همین راستا تعریف می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انبیا و اولیا مربی انسان برای تربیت در مسیر سعادت و مورد رضایت الهی هستند، اظهار داشت: اگر انسان چشم و گوش خود را باز کند متوجه می شود که همه عالم او را به سمت حق و حقیقتت هدایت می کند.

وی ادامه داد: وقتی خدا انسان را برای سعادت ابدی و خوشبختی دائمی آفریده است قطعا زمینه های رسیدن به این سعادت را فراهم می کند از این رو انسان باید با دقت واعظان اطراف خود را مورد توجه قرار دهد و به مسیر صحیح رهنمون شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی عمر انسان ها را به فصل های سال تشبیه کرد و ابراز داشت: تغییر فصل ها نیز برای انسان درس آموز و پند آموز است چرا که نشان می دهد که عمر انسان نیز دائمی نبوده و روزی به پایان می رسد از این رو باید از فرصت های عمر خود نهایت استفاده را انجام دهد.

وی عنوان کرد: اگر انسان تواضع و اخلاق داشته باشد و به اطراف خود دقت کند واعظان بسیاری وجود دارد که می تواند مسیر صحیح را به او راهنمایی کند، تمام آفریده های خداوند متعال واعظ انسان هستند و اگر انسان متوجه بوده و چشم بینا و گوش شنوا داشته باشد می تواند مسائل را درک کند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات