۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۵۱۳۷۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان مهم‌ترین نقش را در اقامه معروفات و کاهش منکرات دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه گفتار و اعمال روحانیان در بین مردم مشروعیت بالایی دارد، گفت: نقش جامعه روحانیت در اقامه معروفات و کاهش منکرات انکارناپذیر است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز در نشست با روحانیان مبلغ، اظهار کرد: نظرات روحانیان در بین مردم دارای مشروعیت بالایی بوده و نقش روحانیان در اقامه معروف‌ها و کاهش منکرات قابل انکار نیست.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر، بر ضرورت استفاده از فرصت تبلیغی این ایام تأکید کرد و گفت: روحانیان اعزامی با یاری هیئت امنای مساجد و هیئات مذهبی و افراد متدین در شهرها و روستاها مجالس سخنرانی تشکیل می‌دهند و درزمینهٔ عقاید، اخلاق، تاریخ اسلام، احکام شرعی، آداب معاشرت اسلامی و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی روشنگری می‌کنند که این بسیار باارزش است.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: نقش این مجالس در تقویت دین‌داری، شبهه‌زدایی، امیدبخشی و آگاهی آفرینی و تحکیم و عدالت و اخلاق و تجدید حیات دینی جامعه و در یک سخن در اقامه معروف‌ها و کاهش منکرات قابل انکار نیست.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: فلسفه حضور روحانیان در روستاها و مساجد مناطق مختلف جذب جوانان و نوجوانان به‌سوی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است.

وی به هجمه‌های شدید فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: لزوم اهتمام روحانیان در عرصه‌های مجازی و نگارش و درج مطلب امری مهم و تأثیرگذار است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی برگزاری نمازهای سه‌گانه به‌صورت جماعت، سخنرانی و پاسخ به سؤالات شرعی را امری بسیار مهم دانست و تأکید کرد که باید روحانیان اهتمام ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش روحانیان در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: گاهی اوقات آسیب‌های اجتماعی خطرش از مرگ هم بالاتر است و آن زمانی است که ذره‌ذره فرد آسیب‌دیده خود، خانواده و اجتماع را از بین می‌برد که این مسئله از مرگ آنی افراد خطرناک تراست.

وی با بیان اینکه همه افرادی که گرفتار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند کم‌کم وارد این عرصه شده‌اند و به یک‌باره یک معتاد و یا یک قاچاقچی حرفه‌ای نبوده‌اند، خاطرنشان کرد: نباید آسیب‌های کوچک را دست‌کم بگیریم./9314//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات