۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۵۴۹۰۹۵
دبير جامعه روحانيت كاشان:

سهم خواهی از ویژگی های منافقان است

دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به اينكه منافقين هنگام دادن مسؤوليت و تقسيم غنائم سهم خواه هستند، گفت: منافق در صدر اسلام بوده امروز نيز هستند و اينها كساني هستند كه دردفاع مقدس حضور نداشتند اما بعد از دفاع مقدس سهم خواهي كردند.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، يكشنبه شب در مسجد امام خميني(ره) در تفسير آيات 55 سوره مباركه توبه، گفت: در آيات قبل اشاره به منافقين داشت كه در جنگ با مسلمانها همراهي نمي‌كنند و اگر مسلمانها متحمل شكست شوند آنها را سرزنش و مسخره مي‌كنند و اگر مسلمانها در جنگ پيروز شوند از آنها سهم خواهي مي‌كنند.

وي ادامه داد: نماز و انفاق منافقين مورد قبول خداوند نيست و تصور منافقان اين است كه مسلمانان را فريب مي دهند در حاليكه خودشان فريب خورده اند و هيچكدام از اعمال منافقين در نزد خداوند مورد قبول قرار نمي گيرد.

حجت الاسلام شاه فضل در تفسير سوره 55 توبه كه مي فرمايد ‹‹فَلَا تُعْجِبْكَ أَمْوَالُهُمْ وَلَا أَوْلَادُهُمْ›› از داشتن مال و ثروت و پست و مقام منافق تعجب نكنيد چرا كه منافق ‹‹إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ بِهَا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا›› به واسطه همين دارايي ها در دنيا عذاب مي شوند و عذاب آخرت را نيز دارند ‹‹وَتَزْهَقَ أَنْفُسُهُمْ وَهُمْ كَافِرُونَ›› در حاليكه آنها منافق و كافر هستند.

وي افزود: منافق به روزهاي آخر عمر خود كه مي رسد، دنيا، آخرت، مال، ثروت، آبرو و ايماني برايش باقي مي ماند و هر آنچه كه دارد نابود مي شود و از بين مي رود.    

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: ممكن است منافقين از راه انفاق به اموال و پست و مقام برسند چرا كه منافقين براي رسيدن به پست و مقام و نام و شهرت از راه فريب و حقه بازي انگيزه بالايي دارند، بنابراين يكي از مكانهايي كه منافقين نفوذ مي كنند در پست و مقام و مسؤوليت ها است.

وي گفت: اگر منافقين داراي مال و ثروت و پست و مقامي هستند خيلي متعجب و مأيوس نشويد و نگوييد چرا و به چه دليلي منافقين بايد داراي چنين وضعيت مالي خوب و جايگاه مديريتي باشند، چون خداوند اراده كرده منافقين را به وسيله مال و فرزند و پست و مقام به اوج برساند تا از اوج به زمين بزند.

دبير جامعه روحانيت كاشان افزود: خداوند در آيه 56 سوره توبه مي فرمايد ‹‹وَيَحْلِفُونَ بِاللّهِ إِنَّهُمْ لَمِنكُمْ وَمَا هُم مِّنكُمْ وَلَـكِنَّهُمْ قَوْمٌ يَفْرَقُونَ›› يكي از كارهاي منافقين هنگام روبرو شدن با مسلمانان قسم خوردن است كه مي گويند با شما هستيم و شما را قبول داريم، اما هنگام جنگ و مبارزه كه مي شود فرار مي كنند و در زمان آرامش مدعي دوستي هستند و براي اينكه دوستي خود را اثبات كنند قسم مي خورند.

وي افزود: خداوند در ادامه مي فرمايد ‹‹وْ يَجِدُونَ مَلْجَأً أَوْ مَغَارَاتٍ أَوْ مُدَّخَلًا لَوَلَّوْا إِلَيْهِ وَهُمْ يَجْمَحُونَ›› اگر چنانچه جنگ و مبارزه با دشمن آغاز شود منافقين به دنبال فرار از حضور در ميدان مبارزه هستند، مانند برخي كه كه هنگام تصويب برجام مصاحبه مي كردند اما امروز كه برجام به بن بست رسيده است ديگر از آن مصاحبه ها خبري نيست.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس، برخي فرزندان خود را به بهانه تحصيل به خارج از كشور فرستادند اما بعد از جنگ به ايران برگشتند و خواستار پست و مقام شدند و اينها كساني بودند كه هنگام خطر فرار كردند اما بعد از اينكه خطر رفع شد آمدند و سهم خواه شدند.

وي ادامه داد: يكي از جاهاي ديگري كه منافق حضور دارد آن جايي است كه يارانه مي دهند همانگونه كه در زمان پيامبر نيز مانند امروز يارانه داده مي شد و مسلمانان از بيت المال سهم داشتند اما منافقان بيشتر از سهم خود از بيت المال مي خواستند.

دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به اينكه منافقين هنگام دادن مسؤوليت و تقسيم غنائم سهم خواه هستند، گفت: منافقيني كه در صدر اسلام بودند امروز نيز هستند و اينها كساني هستند كه دردفاع مقدس حضور نداشتند اما بعد از دفاع مقدس سهم خواهي كردند و اگر پست و مقام به آنها مي دادند خوشحال مي شدند در غير اين صورت ناراحت مي شدند./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات