۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۴۶۳۱۷
با عنوان«شهر خوب، شهروند خوب»

طرح ارتقای فرهنگ راهنمایی و رانندگی در قم اجرا می شود

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم از اجرای طرح ارتقای فرهنگی در حوره زاهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: این طرح از پنجم دی تا پنجم بهمن به مدت یک ماه و با شعار «هرکس باید از خود شروع کند» اجرا می شود.
مجید رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجید رفیعی در دیدار جمعی از اعضای سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم با حضرت آیت الله علوی گرگانی که امروز برگزار شد با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در راستای فرهنگ سازی در حوزه مسائل ترافیکی عنوان کرد: یکی از دغدغه های مهم در بحث مدیریت شهری، تعداد تصادفات و آمار مرگ و میر و جراحت های ناشی از تصادفات شهری است.

وی افزود: خطرات ناشی از حرکات موتور سیکلت ها به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه نکردن به حقوق عابران پیاده از مشکلاتی است که در شهر قم دیده می شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم تصریح کرد: با توجه به خطرات ایجاد شده از سوی موتورسواران برای خود و دیگر افراد، برنامه مشترکی با راهنمایی و رانندگی استان قم از طریق راه اندازی یک جشنواره نمایشی در حال اجرا است تا مسائل مربوط به فرهنگ رانندگی به موتورسواران و رانندگانی که در سطح شهر به رانندگی می پردازند آموزش داده شود.

وی با اشاره به زمان اجرای این طرح خاطرنشان کرد: از پنجم دی تا پنجم بهمن ماه و به مدت یک ماه این طرح با شعار «هرکس باید از خود شروع کند» که برگرفته از آموزه های اسلامی است اجرا می شود.

رفیعی اضافه کرد: پیام هایی که در این طرح در نظر گرفته شده است از طریق نمایش های خیابانی کوتاه به مردم منتقل می شود که الحمدلله استقبال خوبی از جانب مردم نسبت به این طرح مشاهده می شود.

وی تأکید کرد: البته باید توجه داشت که فعالیت هایی که در راستای فرهنگ سازی صورت می گیرد باید به صورت مستمر و مداوم اجرا شود تا اثربخش بوده و به نتیجه برسد و ما نیز در دو سال این برنامه را اجرا می کنیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم ادامه داد: وقتی کسی در اثر تصادف آسیب می بیند نه تنها خود بلکه خانواده را نیز دچار مشکلات متعدد جسمی و روحی می کند و همین موضوع نیز هزینه های فراوانی را برای جامعه به وجود می آورد.

وی ابراز کرد: ترویج دوچرخه سواری یکی از پیام هایی است که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است که علاوه بر جنبه ورزشی آن، از آلودگی بیشتر هوا نیز جلوگیری به عمل می آید.

رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که بعد از مدتی شاهد شهر مطلوب تری در حوزه راهنمایی و رانندگی باشیم که در این مسیر توصیه علما و بزرگان سبب توجه بیشتر مردم شده و موفقیت این کار را بیشتر می کند./872/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات