۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۴۵۴۱۴
رییس حوزه علمیه شهرضا:

تدابیر هوشمندانه رهبری و بصیرت ملت سبب نجات کشور در سال ۸۸ شد

رییس حوزه علمیه شهرضا گفت: در سال ۸۸ آنچه بیش از هر عامل دیگری سبب نجات کشور و انقلاب شد تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت ملت مسلمان ایران بود.
شهرضا-حجت الاسلام صالح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید نعمت الله صالح پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی که در دبیرستان امین شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: روز نهم دیماه به عنوان روز میثاق امت با ولایت و روز بصیرت در تاریخ ماندگار شد.

وی تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب از یوم الله نهم دی به عنوان یک روز ماندگار در تاریخ نام می‌برند به این دلیل است که در این روز یکی از سنتهای الهی برای حفظ دین اجرا شد؛ بر اساس تعالیم اعتقادی شیعه هرگاه فردی یا جریانی بخواهند دین را نابود کند دست غیبی خداوند به یاری اهل ایمان امده و آنان را نجات می‌دهد.

رییس حوزه علمیه شهرضا تأکید کرد: در سال 88 دشمن به دنبال آن بود تا انقلابی که با خون بهترین جوانان کشور ایجاد شده است را نابود کند اما توفیق الهی به یاری اهل ایمان آمد و سبب افزایش بصیرت آنان و در نتیجه پیروزی بر جبهه کفر و استکبار شد.

حجت الاسلام صالح گفت: در سال 88 آنچه بیش از هر عامل دیگری سبب نجات کشور و انقلاب شد تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت ملت مسلمان ایران بود، در آن واقعه همیت دشمن شناسی بیش از هر عامل دیگری به همگان ثابت شد و اهل ایمان دانستند که تبعیت از ولایت و پرهیز از اختلاف تا چه اندازه برای حفظ دین مهم است.

وی اظهار کرد: دین اسلام در طول تاریخ از دو گروه انسانهای آگاهی که با نیات شیطانی عمل می‌کردند و انسانهای جاهلی که نادانسته عمل می‌کردند بیشترین آسیب را دیده است و در سال 88 هر دو گروه از این افراد به مبارزه با دین و انقلاب اسلامی آمدند.

رییس حوزه علمیه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: برخی افراد گمان می‌کنند ولایت فقیه اعتقادی سیاسی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شده است در حالی که اعتقاد به ولایت فقیه جزء اصول و مبانی دینی ما است.

حجت الاسلام صالح تصریح کرد: اعتقاد به امامت جزء اصول دین ما است اما در دوران غیبت باید احکام دین اجرا و حکومت اسلامی رهبری شود که این وظیفه بر عهده ولی فقیه است؛ بنابراین ولایت فقیه مقامی انتصابی از سوی خداوند است که به بعد از امام معصوم(ع) و در دوران غیبت امام زمان(عج) به فقیه می‌رسد./868/پ203/ب1

ارسال نظرات