۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۴۵۱۴۶
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

نباید مردم بهای بی تدبیری برخی از مسؤولان را بدهند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید مردم بهای بی تدبیری برخی از مسؤولان را بدهند، هر مسؤولی وظیفه دارد با همه توان برای خدمت به مردم تلاش و در این راه از همه امکاناتی که در اختیار دارد استفاده کند.
سمیه محمودی - نماینده مردم شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین مواردی که مردم شهرضا با آن دست به گریبان هستند ترافیک شهری است که باعث می‌شود روزانه ساعات زیادی از وقت آنان تلف شود به همین دلیل لازم است اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری برای طراحی نقشه جامع ترافیکی شهر با استفاده از نظرات کارشناسان اقدام کنند تا این معضل هرچه سریعتر برطرف شود.

وی ادامه داد: بخش زیادی از شهر سامل بافت فرسوده‌ای است که تعداد زیادی از شهروندان نیز در آن سکونت دارند، این مسأله باتوجه به مخاطراتی که حوادث طبیعی نظیر زلزله به همراه دارد ایجاب می‌کند که برای احیای بافت فرسوده شهری اقدامات اساسی انجام شود به همین دلیل از وزارت راه و شهرسازی خواسته شده که با همکاری شهرداری طرحی مشارکتی را در این زمینه اجرا کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شورای دور چهارم تلاش شد تا با تهیه طرح جامع شهری ۵۱ هکتار از اراضی حومه به حریم شهری اضافه شود اما به دلیل ختلافات مسؤولان و عدم دفاع از این طرح با وجود اینکه در شوری برنامه ریزی استان نیز به تصویب رسیده بود، در شورای عالی شهرسازی مورد قبول وقع نشد؛ از سوی دیگر از آنجا که الحاق ۵۱ هکتار به اراضی حریم شهری مشکل مردم را حل نمی‌کرد و هنوز هم برخی از محلات شهری خارج از حریم شهر بود اجازه دادیم تا مصوبه شورای عالی شهرسازی به شهرستان ابلاغ شود.

محمودی تأکید کرد: قانون حفظ کاربری اراضی مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است و به همین دلیل لازم است اعضای شورای اسلامی شهر با تدوین طرح جامع جدیدی اینگونه مشکلات را یک بار برای همیشه حل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: سوء مدیریتها سبب شد تا اعتباری که برای مرمت بازار شهرضا اختصاص داده شده بود برگشت داده شود ما در آینده نزدیک با بازدید معاون وزارت راه و شهرسازی و معاون سازمان میراث فرهنگی کشور از این بنای تاریخی تلاشها برای جذب اعتبارات آغاز خوهد شد و از سوی دیگر کمیته مرمت بازار تاریخی شهرضا نیز در شهرستان تشکیل و هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مجری طرح انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شرایط فعلی زمان مناسبی برای اقدام به تملک کارخانه تاریخی نوین شهرضا است بنابراین اعضای شورای اسلامی شهر باید ردیف اعتباری مناسبی را برای این منظور در بودجه سال ۹۷ پیشبینی کنند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: نباید مردم بهای بی تدبیری برخی از مسؤولان را بدهند، هر مسؤولی وظیفه دارد با همه توان برای خدمت به مردم تلاش و در این راه از همه امکاناتی که در اختیار دارد استفاده کند؛ همه مسؤولان در هرجایگاهی در برابر خداوند، قرآن کریم، خون شهدا و ولایت مسؤول هستند بنابراین هیچ توجیهی برای کوتاهی در خدمت رسانی به مردم پذیرفته نیست./۸۶۸/پ203/ب1

ارسال نظرات