۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۴۵۰۶۵
مدیر مرکز تخصصی امام خمینی:

حذف فاصله طبقاتی از مسؤولان شروع شود

حجت الاسلام حسین‌خانی با اشاره به اینکه مسؤولان الگوی جامعه هستند، گفت: اگر سیاست گذاری های دولت به گونه ای تنظیم شود که میان فقرا و ثرتمندان تفاوتی نباشد، به یقین فاصله های طبقاتی از میان می رود.
حجت الاسلام حسین خانی

حجت الاسلام والمسلمین هادی حسین خانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین نقش سبک زندگی مسؤولان در شکل گیری اختلاف طبقاتی پرداخت و گفت: مسؤولان الگوی جامعه هستند و هرگونه رفتار کنند، مردم از آن عمل را سرلوحه سیره عملی خود قرا می دهند.

مدیر مرکز تخصصی امام خمینی(ره) ادامه داد: اگر مسؤولان نظام تجمل گرا باشند، طبقه ثروتمند جامعه بی شک سبک زندگی خود را به شیوه مسؤولان تغییر می دهند و سبک زندگی اشرافی را با این توجیه که «مسؤولانمان اینگونه اند» برمی گزینند.

وی افزود: همچنین قشرهای ضعیف نیز برای اینکه از طبقات ثروتمند جامعه عقب نمانند، به هر روشی سعی می کنند به سبک زندگی اشرافی نزدیک شوند.

همت مسؤولان باید جلب رضایت عامه مردم باشد

حجت الاسلام حسین خانی خاطرنشان کرد: بر اساس فرموده های امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه، همت مسؤولان باید جلب رضایت عامه مردم باشد؛ به بیان دیگر دولت باید رضایت عامه مردم که اکثراً اقشار ضعیف و متوسط جامعه را تشکیل می دهند را مورد توجه قرار دهد.

مدیر مرکز تخصصی امام خمینی(ره) در پایان یادآور شد: اگر قوانین و مقررات جامعه و جهت گیری نظام به صورتی باشد که جلب رضایت خواص جامعه مورد توجه قرار گیرد، طبیعتاً راه برای ایجاد خوی اشرافی گری برای مردم هموار می شود، اما اگر سیاست گذاری ها به گونه ای باشد که میان فقرا و ثرتمندان تفاوتی نباشد، به یقین فاصله های طبقاتی از میان می رود./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات