۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۴۴۸۲۷
آیت الله جنتی:

جوانان شاهد سقوط رژيم جعلی اسرائيل خواهند بود

دبیر شورای نگهبان خطاب به جوانان لبنانی گفت: ان‌شاءالله شما جوانان شاهد سقوط رژيم جعلي اسرائيل خواهيد بود و به زودي سقوط آنها را جشن خواهيد گرفت.
آیت الله جنتی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعي از اساتيد و دانشجويان نخبه‌ي لبناني با حضور در شوراي نگهبان با آيت‌الله جنتي و تعدادي از اعضاي حقوقدان ديدار كردند.

در اين ديدار آيت‌الله جنتي، دبير شوراي نگهبان، آقايان دكتر عباسعلي كدخدايي، دكتر سيدفضل‌الله موسوي و دكتر سام سوادكوهي از حقوقدانان شوراي نگهبان حضور داشتند.

دانشجويان لبناني ضمن ديدار با آيت‌الله جنتي و سه عضو حقوقدان شوراي نگهبان، خواستار آشنايي بيشتر با ساختار نظام جمهوري اسلامي ايران و همچنين نهاد شوراي نگهبان بودند كه سئوالاتي در اين خصوص از سوي ايشان مطرح شد.
 
در ابتداي اين ديدار، عباسعلی كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان ضمن خوش‌آمدگويي به اساتید و دانشجویان نخبه‌ لبنانی، با اشاره به اینکه نظام جمهوري اسلامي ايران مبتني بر دين مبين اسلام و ولايت امر مسلمين است، اين شجره‌ي طيبه را حاصل انقلاب شكوهمند اسلامي به رهبري امام خميني(ره) كه با پشتوانه مردم و ايثار و شهادت به دست آمده، معرفي کرده و در ادامه به تبيين ساختار نظام جمهوري اسلامي پرداخت.
وی همچنين به ساختار شوراي نگهبان، اشاره و به اهم وظايف اين شورا كه عبارتند از «انطباق مصوبات با شرع و قانون اساسی»، «تفسير قانون اساسی» و «نظارت بر انتخابات (خبرگان رهبری، مجلس شوراي اسلامي، رياست جمهوري و همه‌پرسي)» پرداخت و راجع به هر یک از اين موارد توضيحاتي ارائه داد.
 
سپس آيت‌الله جنتي ضمن خير مقدم به اساتيد و دانشجويان نخبه‌ي لبناني، گفت: شما عزیزان كه از ديار صبر و استقامت جهت آشنا شدن با انقلاب و نظام جمهوري اسلامي به ايران تشريف آورده‌اید، بايد از حضور خود به نحو احسن استفاده و از تجربيات انقلاب اسلامي بهره‌ها ببريد. حتماً راجع به تاريخ انقلاب اسلامي ايران به كتاب‌ها مراجعه و مطالعه كنيد؛ تا ببينيد چه تلاش‌ها و استقامت‌هايي براي به ثمر رساندن انقلاب اسلامي شده است. همچنين از بيانات امام خميني(ره) ـ از صحيفه نور و صحيفه امام(ره) ـ استفاده كنيد؛ بيانات امام خامنه‌اي را پيگيري و گوش فرا دهيد تا با مواضع ايشان آشنا شويد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه به اقدام دور از عقل رئيس‌جمهور آمريكا اشاره، و شكست و سقوط رژيم صهيونيستي و حاميان او را دور از انتظار ندانست و گفت: سنت الهي، باعث مي‌شود فرعون و فرعونيان با دستان خودشان به زوال و نيستي بروند. رژيم غاصب اسرائيل به فاتح شدن از رود نيل تا فرات فكر مي‌كرد، اما اكنون در ذلّت و خواري به سر مي‌برد. هنگامي كه رئيس‌جمهور آمريكا بيت‌المقدس را پايتخت اسرائيل اعلام كرد، مسلمانان جهان به پا خاسته و اعتراض شديد خود را به اين اقدام اعلام داشتند؛ حتي غيرمسلمانان جهان نيز در اين خصوص موضع‌گيري كرده و اقدام رئيس‌جمهور آمريكا را دور از ذهن و غيرمنطقي دانستند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، ضمن اشاره به مقدمات ظهور امام زمان (عج) كه براي عدل‌گستري خواهند آمد، گفت: هرجا اقداماتي بر عليه اسلام و مسلمين انجام مي‌شود، محكوم به شكست است؛ چنانچه قدرت پوشالي داعش، توسط ايثار و فداكاري‌هاي نيروهاي اسلامي شكست خورد و از كشورهاي عراق و سوريه بيرون رانده شد.
آيت‌الله جنتي در پايان افزود: ان‌شاءالله شما جوانان شاهد سقوط رژيم جعلي اسرائيل خواهيد بود و به زودي سقوط آنها را جشن خواهيد گرفت. ضمن اينكه اين شكست تنها مختص غاصبان صهيونيستي نخواهد بود، بلكه شكست آمريكا و حاميان اسرائيل نيز خواهد بود./
۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات