۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۴۴۲۰۰
حجت الاسلام تکیه ای:

حوزه باید برای زائران جهانی اربعین حسینی برنامه داشته باشد

مدیر گروه تبلیغی حیات طیبه با بیان این که حوزه باید برای زائران جهانی اربعین حسینی برنامه داشته باشد، گفت:در عرصه تبلیغ بین الملل باید کار جدی کرد تا پیام اسلام ناب را به گوش جهانیان رسانده شود.
حجت الاسلام تکیه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر تکیه ای مدیر گروه فرهنگی تبلیغی حیات طیبه در همایش تقدیر و تجلیل از مبلغان جهادی اربعین که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت موسم اربعین گفت: موکب های تبلیغی در جریان این برنامه عظیم بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: موکب داران اربعین در جلسه ای متفق القول اعلام  می کردند که در زمینه حضور روحانیت برای کار فرهنگی و تبلیغی خلأ و کمبود وجود دارد، حدود 2 هزار نفر مبلغ در مراسم اربعین حضور داشتند اما این تعداد نسبت به میزان زائران و نیازها بسیار کم است.

معاون فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف قم اظهار داشت: سال گذشته در زیارت اربعین شنیدیم که حوزه نجف برای اربعین 5 هزار نفر مبلغ اعزام کرده است، چرا حوزه علمیه قم در جریان اربعین عقب افتاده است، حتی پاسخ نیازهای بیش از 2 میلیون زائر ایرانی نیز در زمینه دینی و فرهنگی داده نمی شود چه برسد که 20 میلیون زائری که از سراسر جهان حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: حوزه باید برای زائران جهانی اربعین حسینی برنامه داشته باشد، در عرصه تبلیغ بین الملل باید کار جدی کرد تا پیام اسلام ناب را به گوش جهانیان رسانده شود، مبلغان باید حول محور سیدالشهدا جمع شده و خدمت به زوار کنند.

حجت الاسلام تکیه ای با بیان این که جنس تبلیغ اربعین باید در تمام تبلیغ های مبلغان وجود داشته باشد، ابراز داشت: تبلیغ اربعین مؤثر است و این تأثیرگذاری باید ادامه داده شود، در طول سال باید از امام حسین(ع) و اربعین الهام گرفته و مسیر را ادامه دهیم.

وی عنوان کرد: این الهام گرفتن به کار و تبلیغ دین رونق می دهد، ظرفیت عظیم تبلیغ اربعین باید پاس داشته شود و مبلغان این مسیر را با قدرت و قوت ادامه دهند./1323/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات