۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۴۳۵۵۰
جریان حکمت ملی عراق خواستار شد؛

سلاح باید فقط در دست دولت باشد

جریان حکمت ملی عراق در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر انحصار تسلیحات در دست دولت، خواهان اجرایی‌شدن قانون بسیج مردمی مصوب پارلمان شد.
جریان حکمت ملی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، جریان حکمت ملی عراق به مناسبت اعلام پیروزی بر داعش  و نقش حشد الشعبی در آینده عراق بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه بر موضع این جریان سیاسی در تأیید کامل مواضع مرجعیت دینی عالی عراق که موجب حفظ وحدت، حاکمیت و استقلال عراق و تقویت همزیستی ساکنان و شهروندان این سرزمین شده است، تأکید شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه بر انحصار تسلیحات در دست دولت و تقویت نهادهای دولتی به عنوان مسیر اصلی حفظ حاکمیت کشور و ضمانت پشتیبانی از صلح و ثبات جامعه عراق است، تأکید شده است.

این جریان از تمامی گروه‌های سیاسی خواسته است تا در مسیر تحقق رهنمودهای مرجعیت دینی عالی عمل کرد و در زمینه ضرورت انحصار تسلیحات در دست دولت و اینکه پیروزی‌هایی که جنبه ملی دارد و تلاش‌های رزمندگان تحت هیچ عنوانی نباید در عرصه سیاسی، حزبی و انتخابی به کار گرفته شود، اعلام موضع کنند.

در بیانیه جریان حکمت ملی همچنین بر اجرایی‌شدن قانون «حشد الشعبی» که به تصویب مجلس این کشور رسیده است، و تبدیل آن به یک نهاد ملی  مستحکم تأکید شده است.

این جریان همچنین از نقش جمهوی‌اسلامی ایران، ائتلاف بین‌المللی، روسیه و دیگر کشورهای جهان که به عراق یاری رساندند و در این حماسه تاریخی بزرگ در کنار آن ایستادند تقدیر و تشکر کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات