۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۴۲۸۷۳
رییس ستاد اقامه نماز استان همدان:

رسانه ها بی توجهی دستگاه ها نسبت به نماز را منعکس کنند

حجت الاسلام حسنی حلم گفت: رسانه ها بی توجهی دستگاه ها نسبت به نماز را منعکس کنند و بدانند که این رفتارها در فضای جامعه اثرگذار خواهد بود این درحالی است که برخی جلسات و نشست ها نسبت به اوقات نماز بی توجهی می کنند.
حسنی حلم حسنی حلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم رییس ستاد اقامه نماز استان همدان صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت فضای مجازی در روزگار امروز گفت: باید با این فرصت کم نظیر بتوانیم محتوای مخاطبان را در سریعترین زمان به افراد حامعه انتقال دهیم.

وی افزود: ستاد اقامه نماز در راستای بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در کشور و استان اجلاس نماز و فضای مجازی را در دستور کار قرار داده و فراخوان آثار ارائه شد.

حجت الاسلام حسنی حلم ابراز داشت: آثار در دو محور به دبیرخانه ارائه شده است و برای اجلاس استانی به ستاد اقامه نماز استان ارسال شده که در ابعاد مختلف این آثار به دبیرخانه رسیده است.

وی اظهار داشت: در این دبیرخانه استانی و کشوری 241 اثر دریافت شده است که 185 اثر مورد داوری قرار گرفت و 66 اثری که داوری نشد از موضع اجلاس خارج بود.

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: از آثار داوری شده 13 اثر برگزیده شده است که در محور های گرافیک، عکس، تولیدات شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی و فیلم کوتاه بودند و در روز جشنواره به آثار برگزیده جوایزی ارائه خواهد شد.

وی گفت: برای جشنواره سراسری بیش از 200 اثر به دبیرخانه اجلاس ارسال شده که از این آثار چند اثر در رده کشوری آثاری برگزیده شده است.

حجت الاسلام حسنی حلم افزود: استان همدان تنها استانی است که در این دو سال گذشته با موضوع مشخص در همه شهرستان های استان جشنواره های مختلف همزمان برگزار شده است.

وی گفت: مهمان ویژه در روز 5 شنبه دبیر محترم هیات دولت است که همزمان عضو هیات امنای ستاد اقامه نماز کشور است که از نظرات وی بهرمند خواهیم شد.

حجت الاسلام حسنی حلم خاطرنشان کرد: یکی از محورهای مهمی که هر ساله برنامه آن را داریم ارزیابی ارگان های استان است که با معیار نماز انجام می شود و کلیه مباحث مربوط به نماز در دستگاه های اجرایی انجام می شود.

وی افزود: هیات ارزیابی حدود سه ماه گذشته شکل گرفته است و تمام فعالیت های نمازی دستگاه ها را ارزیابی کرده و در روز 5 شنبه برخی دستگاه ها تقدیر خواهند شد و بیست دستگاه نیز حائز امتیاز لازم و شایسته تقدیر خواهند بود.

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان ابراز داشت: در استن همدان نهمین اجلاس استانی با موضع نماز برگزار شده است و بیست و ششمین اجلاس کشوری امسال در استان هرمزگان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: ارزیابی ادارات در زمینه نماز برگرفته از فرمایش رهبر معظم انقلاب است که دستگاه های پرکار و کم کار در رده برگزاری نماز مورد بررسی قرار می گیرند.

حجت الاسلام حسنی حلم افزود: رسانه ها بی توجهی دستگاه ها نسبت به نماز را منعکس کنند و بدانند که این رفتارها در فضای جامعه اثر گذار خواهد بود این درحالی است که برخی جلسات و نشست ها نسبت به اوقات نماز بی توجهی می کنند.

وی گفت: امروز یکی از موانع موجود در زمینه نماز مساله الگوهای موجود در جامعه است و اگر در هر مجموعه ای متناسب با هر موضوع الگوی مناسب وجود داشته باشد وضعیت بسیار مطلوب تر خواهد شد.

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان یادآور شد: نبود و کمبود ائمه جماعات و مخاطب شناسی مبلغان و مساله مهم دیگر ایاب و ذهاب مبلغان است که از مشکلات موجود در این زمینه است.

وی گفت: امروز یکی از مشکلات موجود در نماز والدین هستند که فرزندان خود را نسبت به مسائل دینی توجیه نمی کنند و خانواده ها به قدری که به فکر مسائل آموزشی و دانشگاه رفتن فرزندان خود هستند به فکر مسائل دینی آنها نیستند و این رقم بسیار نگران کننده است.

حجت الاسلام حسنی حلم گفت: امروز یکی از راه کارهای امن ماندن از آسیب های فضای مجازی توجه به آموزه های دینی در جامعه است و در این صورت است که فضای جذاب و خطرناک فضای مجازی نمی تواند خللی در اعتقادات جوانان ایجاد کند.

وی در پایان گفت: ملاک ارزیابی در دستگاه های اجرایی استان بر مبنای توافقنامه به وسیله وزیر هر وزارتخانه با مدیر ستاد نماز کشور منعقد می شود و هر دستگاهی که آن توافقنامه را به نحو احسن اجرا کند؛ دستگاه نمونه معرفی می شود./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات