۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۴۲۶۷۰
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

کلاهبرداری و اختلاس در جامعه به دلیل پول پرستی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه به دلیل پول پرستی انواع و اقسام کلاهبرداری ها و اختلاس ها صورت می گیرد، گفت: نباید اجازه دهیم به دلیل مال دنیا ارزش های انسانی و الهی به فراموشی سپرده شود.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) و اعضای هیأت مدیره صندوق ولایت خراسان‌ جنوبی، اظهار داشت: کمیته امداد به فرمایش امام راحل و با هدف انگیزه گره گشایی، ایجاد اشتغال و حفظ ارزش‌های مکتبی تأسیس شده است.

وی گفت: کمیته امداد در چند دهه اخیر موفقیت های خوبی داشته است که این موفقیت ها سبب شده برخی از کشورهای خارجی برای آشنا شدن با ماهیت کمیته امداد در ایران حضور پیدا کنند تا بتوانند طرحی مشابه کمیته امداد در کشورهای دیگر پیاده کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی افزود: مشکلات جامعه به دلیل پول پرستی به وجود می آید و اکثر پرونده های دادگاهی و مشکلات حقوقی ریشه در پول پرستی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه به دلیل پول پرستی انواع و اقسام کلاهبرداری ها و اختلاس ها صورت می گیرد، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم به دلیل مال دنیا ارزش های انسانی و الهی به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: تمام جنایت ها، ظلم و ستم ها و ویرانی شهرها به دلیل مال دنیا و پول پرستی است و تنها چیزی که در میان این جنایت ها ارزش ندارد؛ انسان، وجدان و خدا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دشمن چشم طمع به ذخایر یمن و میانمار دوخته است و برای به دست آوردن این ذخایر دست به جنایت می زند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: اگر در جایی کمیته امداد موفقیت داشته به دلیل انگیزه معنوی است از این رو باید در این جهت اطلاع‌رسانی و تبیین شود بنابراین برخی از فعالیت‌ ها را در اختیار شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قرار دهید تا امامان جمعه به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

وی گفت: مشکلات اقتصادی کشور ریشه در مسائل فرهنگی و ایمانی دارد که یک نهاد مانند کمیته امداد به تنهایی نمی تواند کاری کند و باید سایر دستگاه های اجرایی این نهاد را کمک کنند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به تفکر سرمایه‌ای و شیوه مدیریتی نادرست در کشور، افزود: در برخی از شیوه‌های مدیریتی افراد آنقدر پولدار شدند که به اسلام، انقلاب و فقیر فکر نمی‌کنند از این رو تفکر سرمایه‌ای نوعی تفکر خطرناک است زیرا فقیر را فقیرتر و غنی را غنی‌تر می‌کند./880/پ202/ب1

ارسال نظرات