۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۴۲۵۵۳
امام جمعه شهرضا:

بیکاری بزرگترین معضل اجتماعی است

امام جمعه شهرضا گفت: در حال حاضر بیکاری مهمترین معضل اجتماعی است که بسیاری از جوانان به ویژه جوانان تحصیل کرده با آن مواجه هستند؛ از این رو لازم است با جدیت با آن مبارزه کنیم.
یعقوبی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا عنوان کرد: یکی از مواردی که از نظر شرع مقدس اسلام بسیار مهم است، شناخت معروفات و منکرات است؛ یعنی فردی که قصد امر به معروف و نهی از منکر دیگران را دارد در گام نخست باید معروفات و منکرات را بشناسد و بعداً به دیگران تذکر دهد؛ نکته مهم دیگری که در این زمینه اهمیت دارد دانستن شیوه امر به معروف و نهی از منکر است که در روایات اسلامی و دستورات ائمه(ع) وارد شده است.

وی ادامه داد: گاهی والدین قصد دارند فرزندان خود را برای انجام معروفی هدایت کنند در حالی که نادانسته گناهی مرتکب می‌شوند، این مسأله در بسیاری از موارد وجود دارد که افرادی حکم شرعی را نمی‌دانند یا شیوه بیان آن را نمی‌دانند و با کار خود هم گناه می‌کنند و هم دیگران را آزار می‌دهند.

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: اگر زندگانی امام خمینی(ره) را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که ایشان هیچگاه فرزندان خود را برای ادای نماز امر نکردند و تربیت ایشان درباره فرزندانشان به گونه‌ای بوده است که آنها برای ادای تکالیف شرعی پیشگام می‌شدند، همین اخلاق باید الگویی برای همه ما باشد که فرزندانمان را بر اساس تعالیم شرعی و معیارهای دینی تربیت کنیم و به این وسیله از انجام بسیاری از منکرات پیشگری کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: مسؤولان در هر جایگاهی که قرار دارند در برابر خداوند و خون شهدا مسؤول هستند و باید پاسخگوی اعمال و کردار خود باشند، هرکس باید با استفاده از همه توان و همه امکاناتی که در اختیار دارد برای خدمت به مردم تلاش کند و در این راه از انجام هیچ عملی کوتاهی نکند.

وی گفت: یکی از مهمترین چالشهایی که در شهر با آن مواجه هستیم ترافیک شهری است که باعث تلف شدن روزانه چندین ساعت از عمر افراد می‌شود، وجود صفهای طولانی از خودروها در خیابانهای به ویژه در ساعات ابتدایی شب در حالی است که تعدادی از افراد بدون آنکه کار ضروری داشته یا مجوز لازم برای رانندگی داشته باشند در خیابانها حضور پیدا می‌کنند که پلیس باید با اینگونه افراد مقابله کند.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع در ادارات و نهادهای اجرایی بیان کرد: مردم ولی نعمت ما و صاحبان اصلی انقلاب هستند، آنها در زمانی که لازم بود در صحنه مقابله با تهیدیدات خارجی حاضر شدند و قاطعانه در برابر تهاجمها ایستادگی کردند و در این راه بهترین فرزندان خود را تقدیم کردند پس در شرایط فعلی هم همه مسؤولان و کارکنان ادارات وظیفه دارند به آنها خدمت و مشکلات آنها را برطرف کنند.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: مهمترین معضل اجتماعی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم بیکاری جوانان به ویژه جوانان تحصیلکرده است که باید برای رفاع آن چاره اندیشی شود، بیکاری معضلات زیادی را در جامعه به وجود آورده است و بخش زیادی از مراجعات روزانه مردم به دفتر امام جمعه نیز مربوط به همین مسأله است.

وی تأکید کرد: برای حل مشکل بیکاری همه باید متحد شوند، اینکه اداره امور مالیاتی پیش از تأسیس یک کارخانه یا کارگاه از فرد کارآفرین مالیات را مطالبه کند با عدالت سازگار نیست باید فرصتی به کارآفرینان داده شود تا در صورت سودآوری مالیات خود را پرداخت کنند./868/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات