۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۴۱۹۸۷
حجت الاسلام رستمی:

تشکلات دانشجویی پیشرو در پیگیری مطالبات مردم هستند

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها گفت: آزادی عملی تشکل های دانشجویی گاهی اوقات بیشتر از سایر جریان های بیرون از دانشگاه است بنابراین در پیگیری مطالبات عمومی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پیشرو هستند.
حجت الاسلام مصطفی رستمی

حجت الاسلام مصطفی رستمی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان علت آمیخته شدن مفهموم استکبار ستیزی با روز دانشجو را اعتراضات دانشجویان دانشگاه تهران در سال 1332 توصیف کرد و گفت: در آن سال عده ای از دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به سفر معاون رییس جمهور آمریکا که پایه گذار کودتا 28 مرداد بودند دست به اعتراض زدند.

وی ادامه داد: در این کودتا دولت مردمی حاکم سقوط می کند و شاه به کمک دولت وقت امریکا به ایران باز می گردد و در نتیجه تمام تفکرات مستقل و جریان های اسلامی سرکوب می شوند.

حجت الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: این روز به عنوان نخستین اقدام مردمی در مقابل تحرکات آمریکایی ها می توان یاد کرد و آغاز فصل جدید مبازه با استعمار نام برد که دانشگاه طلایه دار این حرکت است.

وی دانشگاه را قلب علمی جامعه دانست و تصریح کرد: همه تحولات در هر جامعه ای در بستر علم محقق می شود و از طرف دیگر نتیجه پویایی دانشگاه ها فضای مناسب اجتماعی فرهنگی در جامعه است به همین دلیل فعال ترین حوزه های فرهنگی و سیاسی جامعه را در فضاهای دانشگاهی می بینیم.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها تشکلات دانشجویی را تشکلات پیشروی فعالیت های سیاسی فرهنگی در دانشگاه ها دانست و گفت: آگاهی های عمومی که در دانشگاه ها به وجود می آید ثمره فعالیت تشکلات دانشجویی است.

وی آرمان خواهی و صراحت لهجه تشکلات را به دلیل بی تعلقی آن ها عنوان کرد و گفت: آزادی عمل تشکل های دانشجویی گاهی اوقات بیشتر از سایر جریان های بیرون از دانشگاه است بنابراین در پیگیری مطالبات عمومی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پیشرو هستند.

وی تصریح کرد: البته این صراحت لهجه ممکن است آفاتی را هم داشته باشد و شاید بزرگترین آفت آن وابستگی تشکل های سیاسی به جریان های بیرون از دانشگاه است که فرصت چندانی برای فعالیت ندارند و یا مخاطبی برای خودشان پیدا نمی کنند و به دنبال آن هستند که از تربیون تشکلات برای بیان خواسته های غیر دانشگاهی استفاده کنند.

حجت الاسلام رستمی به رابطه نهاد رهبری با تشکل ها اشاره کرد و گفت: نهاد رهبری نهادی است که به طور مستقیم تولیت مسایل دینی را در دانشگاه به عهده دارد و ناظر فعالیت های فرهنگی در دانشگاه است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها ادامه داد: همان طور که نهاد رهبری با دیگر بخش های دانشگاه ارتباط دارد، تشکل های دانشجویی نیز از آن مستثنا نیست و به عنوان یکی از مجموعه های موثر در دانشگاه با آن در ارتباط است.

وی خاطر نشان کرد: افزون بر آن همه تشکل ها از مراحل شکل گیری تا فعالیت هایی که انجام می دهند تحت اشراف هیأت نظارت  دانشگاه و شورای فرهنگی است که نهاد رهبری هم به عنوان عضو موثر در این مجموعه حضور دارد.

وی تشکلات را بازوی نهاد رهبری در پیشبرد سیاست ها و ارزش های فرهنگی و انقلابی دانشگاه عنوان کرد و گفت: نهاد رهبری از طریق جلسات و ارتباطات متعدد سعی در تشویق جریانات و تشکل های دانشجویی دارد./979/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات