۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۴۱۸۹۵
حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی مطرح کرد؛

توضیحات سخنران مسجد جمکران درباره یک رسم غلط

سخنران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه رسول اکرم(ص) پس از بعثت، رسوم غلطی که در مکه وجود داشت را از بین بردند، گفت: یکی از این رسوم غلط پاشیدن خون گوسفند قربانی به دیوار مکه بود که متأسفانه نمونه آن در کشور ما به شکل دیگری وجود دارد.
حجت الاسلام بیگدلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین بیگدلی امشب در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران با تبریک ولادت پر برکت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی رسول خدا(ص) به قدری زیاد است که زبان از بیان آن ها قاصر است.

سخنران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه هر چه نیکی در عالم است در وجود پر برکت رسول اکرم(ص) جمع شده است، تأکید کرد: مکارم اخلاق در وجود پر عظمت نبی مکرم اسلام(ع) جمع شده است.

وی بخش دیگر سخنان خود را به «وحدت» اختصاص داد و تصریح کرد: آل یهود عربستان خیانت های زیادی به جهان اسلام کرده و بیشتر آثار اسلامی  را در مکه و مدینه از بین برده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم عامل ایجاد تفرقه در جهان اسلام را آل سعود عنوان کرد و گفت: پیروزی اسلام در وحدت و یکپارچگی امت های اسلامی است در حالی که وهابیت خبیث آل یهود، از داعش و گروه های تکفیری حمایت کرده و آن ها را تجهیز می کند و به کشتار مردم مظلوم یمن و بحرین می پردازد.

وی با بیان اینکه عاقبت مخالفان اسلام و وحدت، مرگ و نابودی است، تصریح کرد: روز گذشته شاهد به درک واصل شدن علی عبد الله صالح بودیم که جنایات و خیانت های زیادی به مردم مظلوم یمن کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی با اشاره به اینکه بیش از 50 جد رسول خدا(ص) به حضرت آدم بنی بشر(ع) بر می گردد که 17 جد ایشان پیامبر بوده اند، خاطرنشان کرد: هنگامی که رسول خدا(ص) به دنیا آمدند معجزات عدیده ای دیده شد که شکسته شدن کنگره های طاق کسرا و خاموش شدن آتشکده پارس و خشک شدن دریاچه ساوه از جمله آن ها بود.

وی ادامه داد: شیاطین پیش از ولادت رسول اکرم(ص) به آسمان چهارم راه داشتند و بعد از ولادت ایشان این راه مسدود شد و فقط بر روی زمین بودند؛ شیاطین پیش از ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) نیز تا آسمان هفتم رفت و آمد داشتند.

سخنران مسجد مقدس جمکران به دیگر نشانه های پس از ولادت رسول خدا(ص) اشاره کرد و گفت: تمام بت ها در تمام عالم در زمان ولادت حضرت محمد(ص) به روی زمین افتاد و شکسته شد و رسوم غلطی که در مکه وجود داشت را از بین برد.

وی در پایان با اشاره به یک رسم غلط در جامعه، تصریح کرد: پیش از پیامبر اکرم(ص) سنت غلطی در مکه بود که خون گوسفند قربانی را به دیوار کعبه می پاشیدند؛ متأسفانه این رسم غلط امروز نیز وجود دارد و خون قربانی را به ماشین نو می زنند، در حالی که این کار هیچ اثری ندارد و فقط قربانی کردن اصل است./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات