۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۴۱۵۸۱
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت حوزه و روحانیت در برنامه های فرهنگی

عضو شورای عالی حوزه های علمیه وضع فعلی فرهنگی کشور را قانع کننده ندانست و بر ضرورت استفاه از ظرفیت حوزه و روحانیت در برنامه های فرهنگی کشور تأکید کرد.
 آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام ارزانی دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، مسائل فرهنگی را از مهم ترین دغدغه های انقلاب اسلامی دانست.

وی افزود: حضرت امام و روحانیت افزون بر این که از وضعیت معیشت، سیاست، اجتماعی و استقلال کشور نگران بودند، به موضوعات فرهنگی توجه ویژه داشتند و بسیاری از فعالیت ها در این راستان صورت گرفته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بعد فرهنگی را از پایه های اصلی انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستگاه های گوناگونی عهده دار آن شدند، البته در جامعه مشکلات فرهنگی وجود دارد اما نهادهای فرهنگی نیز کارها خوبی انجام دادند.

وی با تأکید بر این که وضع موجود فرهنگی کشور قانع کننده نیست، ادامه داد: البته حجم کار و تبلیغات دشمن بسیار است و  آن ها از روش های فرهنگی درصدد ضربه زدن است؛ با مدیریت، آگاهی و استفاده از ظرفیت مساجد می توان نسل جوان را با معارف آشنا کرد.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: نباید به وضع موجود بسنده کرد بلکه در برنامه های فرهنگی باید بازنگری شود تا بتوان برنامه های بهتر و به روز تر با ایده های جدید را جایگزین کرد؛ باید از افراد موثر، با تجربه و صاحب اثر باید کمک گرفت و وضعیت فرهنگی کشور را ارتقا داد.

وی عنوان کرد: دستگاه های فرهنگی بر محور و پایه مساجد می توانند تحول عظیمی ایجاد کنند؛ بودجه در کشور وجود دارد اما باید برای هزینه آن مدیریت کرد و در مسیرهای مورد نیاز مورد استفاده قرار داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نسل جوان ما نیازمند آگاهی هستند، مشاهده کردیم که رهبر انقلاب در نامه به جوانان غربی تاثیری فراوانی گذاشتند و باید از تمام ظرفیت ها برای آگاهی بخشی به جوانان داخل کشور نیز استفاده کرد.

وی اضافه کرد: ارتباط مدارس، مساجد و دانش آموزان با تمام وجود و همت باید تقویت شود چرا که هیچ جا نمی تواند جایگاه، معنویت و کارایی مساجد را داشته باشد؛ بنابراین به دور از یکنواختی باید با طرح های نو باید کارها را پیش برد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: همچنین حوزه و طلاب ظرفیت عظیمی در مسائل فرهنگی دارند که می توان از آن ها استفاده لازم را انجام داد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات