۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۵۴۱۵۲۹
معاون امور روحانیان و حوزه‌‌های علمیه آستان حضرت عبدالعظیم:

شناخت و معرفت شاخصه انسان منتظر است

معاون امور روحانیان و حوزه‌‌های علمیه آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه شناخت و معرفت شاخصه انسان منتظر است، گفت: اگر کسی امام زمان خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است.
تقدیری

حجت‌الاسلام محمد تقدیری معاون امور روحانیان و حوزه‌‌های علمیه آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و رییس مرکز نجوم آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مصادیق انتظار در سبک زندگی اسلامی، گفت:  اسلام دینی است که برای تمام زندگی انسان برنامه دارد.

وی افزود: زندگی یک انسان مسلمان باید براساس دستورات اسلام شکل بگیرد بر هیمن اساس زندگی شیعیان جهت‌دار بوده و نسبت به آینده امیدوار و رو به رشد است.

حجت‌الاسلام تقدیری با اشاره به اینکه شیعیان بر اساس آموزه‌های دینی به امام و ولایت معتقد هستند، اظهار داشت: امام جانشین پیامبر(ص) و بهترین راهنما برای زندگی بشریت است و امام زمان(عج) نیز به عنوان آخرین راهنما به شمار می‌روند که در پس پرده غیبت به سر می‌برند.

رییس مرکز نجوم آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به اینکه انتظار فرج به دو صورت انتظار مخرب و انتظار سازنده تقسیم می‌شود، گفت: در انتظار مخرب فرد مدعی، دست روی دست گذاشته و منتظر می‌ماند تا ببیند چه اتفاقی رخ می‌دهد در حالی که در انتظار سازنده فرد منتظر همه تلاشش این است که زمینه ظهور را فراهم آورد.

معاون امور روحانیان و حوزه‌‌های علمیه آستان حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: در سبک زندگی اسلامی انتظار سازنده حاکم است.

وی با اشاره به اینکه فرد منتظر نسبت به امام خود شناخت و معرفت کسب می‌کند، ابراز کرد: امام زمان(عج) مصلح است و زمانی که ظهور می‌کنند به اصلاح جامعه بشری می‌پردازد بر همین اساس ما باید انسان‌های صالح باشیم تا بتوانیم در زمره یاران حضرت قرار بگیریم و ایشان را یاری کنیم. شناخت و معرفت شاخصه انسان منتظر است طبق صریح روایات؛ هر کس امام زمان خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است.

حجت‌الاسلام تقدیری با بیان اینکه طولانی شدن ظهور نباید منجر به ناامید شدن انسان شود، اظهار داشت: امام زمان(عج) واسطه فیض الهی است شناخت و معرفت نسبت به امام انسان را در مسیر دین ثابت قدم می‌کند.

رییس مرکز نجوم آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در خصوص اینکه انسان منتظر عمل و رفتارش مطابق با دستورات امام عصر(عج) است، گفت: انسان منتظر تابع محض امام غایب است و خود را از گناه و آلودگی دور کرده و به انجام واجبات اهتمامی ویژه دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خوش قولی، قرائت دعای عهد، ندبه، آل یس، زیارت جامعه، خواندن نافله و عاشورا از مصادیق انتظار در سبک زندگی اسلامی به شمار می‌رود./813/ت۳۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات