۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۵۴۱۳۱۲
نماینده ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف:

شکست داعش مهمترین رویداد منطقه بعد از جنگ ایران و عراق بود

نماینده ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف گفت: پیروزی جبهه مقاومت اسلامی بر گروهک ترویستی داعش مهمترین تحول متطقه پس از جنگ ایران و عراق بود که حتی از برخی جنبه‌ها از آن مهمتر بود.
حجت الاسلام محسن طالبپور - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن طالبپور امشب در جمع مردم شهرضا در مسجد اصحاب کساء این شهر اظهار کرد: شکست داعش مهمترین تحول منطقه پس از جنگ ایران و عراق بود که حتی از برخی جهات از آن مهمتر بود، در سی سال گذشته منطقه غرب آسیا چنین رویدادی را شاهد نبوده است؛ در این واقعه یک رویارویی کامل میان جبهه کفر و استکبار و جهان اسلام بوجود آمد که در نهایت با پیروزی جبهه اسلام به پایان رسید.

وی عنوان کرد: در جنگ هشت ساله هدف دشمنان فتح ایران و سرنگونی نظام نوپای اسلامی بود اما کسانی که گروهک ترویستی داعش را ایجاد کرده بودند به دنبال بدنام کردن اسلام و در مرحله بعد از بین بردن این دین آسمانی بودند؛ داعش با کارهایی که در منطقه انجام می‌داد اسلام را بدنام می‌کرد، آنان به نام اسلام شهرها را میران می‌کردند و کودکان را می‌کشتند و زنان را به بردگی می‌بردند، اگر داعش در منطقه باقی مانده بود هر کسی از سایر ادیان رفتار آنان را می‌دهد غیرممکن بود به آینن اسلام گرایش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف اظهار کرد: بر اساس متفکران غربی قرن حاضر زمان بازگشت انسانها به معنویت و توجه به خداوند است و سیاستمداران غربی با پرورش داعش قصد داشتند در این مرحله این حیات جامعه بشری تصویر ناخوشایندی از اسلام در نظر انسانها ایجاد کنند.

حجت الاسلام طالبپور تصریح کرد: ما در شش سال گشذته با اسلام افراطی و تعصب دینی جنگیدیم و به پیروزی رسیدیم، اگر داعش باقی مانده بود در آینده نزدیک جایی برای اسلام در محافل بشری باقی نمی‌ماند بنابراین مدافعان حرم و شهدای این پیکار بزرگ در واقع اسلام را زنده کردند و از فراموشی و بدنامی این آیین الهی جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران 83 کشور به صدام حسین کمک کردند اما به اعتراف سران کشورهای غربی به ویژه آمریکاییها 130 کشور برای ایجاد و تقویت داعش همکاری کردند و از 113 کشور نیروهایی در قالب دستجات مختلف به داعش پیوستند، بنابراین وقتی به درستی ابعاد مختلف جنگ با داعش را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که ما برای چندمین بار بینی استکبار را به خاک مالیدیم و بر آن پیروز شدیم.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف تأکید کرد: نکته قالب توجه این است که ما در جنگ نظامی بر داعش پیروز شدیم اما متأسفانه تفکر داعشی و تفکری این گروهک ترویستی را ایجاد و تقویت کرد همچنان وجود دارد و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه سردار سلیمانی فرمودند که دشمن دست از توطئه بر نداشته و همچنان به دنبال رسیدن به اهداف خود است.

حجت الاسلام طالبپور در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: قائله درگیریها در کشور عراق تقریباً تمام شده اما در کشور سوریه بعد از شکست داعش گروه‌هایی همانند النصره و احرارالشّام هستند که قصد ضربه زدن به حکومت مرکزی دارند و در برخی موارد مدعی سهم خواهی از قدرت در دوران پساداعش هستند.

وی گفت: جبهه مقاومت اسلامی در حال حاضر و تا زمانی که ثبات سیاسی در سوریه برقرار شود از این کشور خارج نمی‌شود زیرا هنوز توطئه‌های زیادی از سوی دشمنان درجریان است که یکی از آنها قائله استعفای سعد حریری و پناهنگی او به کشور عربستان است البته اکنون مشخص شد که این واقعه یک سناریوی سیاسی از پیش تعیین شده از سوی رهبران عربستان بود که به زودی با شکست مواجه شد چون آنها با این اقدام قصد داشتند جنگ داخلی دیگری را اینبار در لبنان آغاز کنند.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف تأکید کرد: یکی از مهمترین وظایفی که همه ما در شرایط فعلی بر عهده داریم حفظ بصیرت و روشنگری در جامعه است، دشمن قصد دارد تا از اوضاع آشفته به سود خود استفاده کند و با ناباوری پیروزی هر روزه ایران را در عرصه‌های مختلف مشاهده می‌کند بنابراین همانند ماری زخم خورده ازهر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می‌کند که یکی از خطرناکترین آنها ایجاد و ترویج شبهات مختلف سیاسی و اجتماعی در فضای مجازی است./868/پ202/ب1

ارسال نظرات