۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۴۱۱۰۷
آیت الله موسوی جزایری خبر داد؛

نامه نگاری ائمه جمعه خوزستان به رییس جمهور درباره آزمون استخدامی وزارت نفت

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه در آزمون استخدامی وزارت نفت اولویت با خوزستانی ها است، از نامه نگاری ائمه جمعه خوزستان به رییس جمهور درباره آزمون استخدامی وزارت نفت خبر داد.
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به نیازهای زلزله زدگان غرب کشور اظهار داشت: مسؤولان محترم حاضر در سر پل ذهاب نیاز به کانکس را به ما ابلاغ کردند که در این زمینه برخی از عزیزان در مساجد آستین همت بالا زده و کانکس هایی را ساختند، ضمن اینکه وسایل گرمایشی دیگر نیاز ضروری زلزله زدگان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه مسجد جوادالائمه در زمینه ساخت کانکس آستین همت را بالا زده است، عنوان داشت: صاحبان حرفه به مسجد مراجعه و یاری رسان باشند، همچنین اگر کمک های مالی مدنظر است در اختیار مسؤولان و متولیان ساخت کانکس ها قرار گیرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به جنایت آل خلیفه در مورد شیخ عیسی قاسم ابراز داشت: وضع مزاجی شیخ قاسم رضایت بخش نبوده و رو به وخامت است؛ از این رو آل خلیفه باید منع رفت و آمد با شیخ عیسی قاسم را رفع کرده و به پزشکان اجازه بازدید و معالجه را بدهد.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه رفع حصر از شیخ عیسی قاسم خواسته ما است، خاطرنشان کرد: جنایت های رژیم منحوس آل خلیفه را به شدت محکوم می کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هفته وحدت عنوان کرد: معنی وحدت آن است که در ارتباط با اهل تسنن باید قوی باشیم و با توجه به دشمن خطرناک کنونی، عربستان سعودی نباید به جمهوری اسلامی فحاشی کرده و ناسزا بگوید،چنین کاری غیرقابل قبول است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه کانال های سعودی از صبح تا شب به ملت ایران، دولت و نظام اسلامی و شیعیان جسارت می کند، تصریح کرد: کشورهای سنی مذهب بسیاری هستند که رفتاری مؤدبانه و روابط بسیار خوبی با ما دارند، اهل تسنن کشورمان هم خود را جدا از ایران ندانسته و خود را شهروند این کشور و هم وطن می دانند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به شیخ الاسلام از علمای اهل تسنن کردستان ایران گفت: این بزرگوار ارادت ویژه ای به رهبر انقلاب داشت اما وهابیان کوردل چنین شخصیت بزرگی را به شهادت رساندند ضمن اینکه اهل تسنن ایران شهیدان بسیاری را در جنگ تحمیلی تقدیم کردند و برخی دیگر از سوی وهابی ها در منازل شخصی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) زیارت بیماران، حضور در تشییع جنازه، امانتداری، شرکت در نمازجماعت مساجد و نماز خواندن با اهل تسنن را  از شیعیان خواستار است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی خواندن نماز جماعت در مسجدالحرام را از حاجیان ایرانی خواستار شده بود، افزود: اکثریت اهل تسنن به ائمه معصومین(ع) ارادت دارند، آنها را جزء اولیای الهی شمرده و به آنها توسل می کنند حال اینکه وهابی ها چنین اموری را قبول ندارند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه داعشی ها و وهابی ها دشمن تشیع هستند، خاطرنشان شد: وهابیت ریشه تفکر داعش است و چنین گروهی به بنی امیه حتی یزید بن معاویه ارادت داشته و نسبت به ائمه اطهار(ع) ارادتی ندارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری رفتار محبت آمیز با اهل تسنن طرفدار شیعیان و محبان اهل بیت رسول خدا(ص) و دشمنان بنی امیه را خواستار شد.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه وهابیت و دواعش باید سرعقل بیایند، اظهار داشت: بمباران چندین ساله یمن، کشتار بی پناهان و دفن آنها در زیر آوارها تنها به خاطر محب اهل بیت(ع) بودن است و عجیب تر اینکه به طرفداری از مظلومیت یمن تنها جمهوری اسلامی ایران فریاد می زند و جهان ساکت است.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه معضل بیکاری برای هر کشور و نظامی خطر محسوب می شود، خاطرنشان شد: مسؤولان کارگزینی صنعت نفت به استان خوزستان بی مهری کرده و در این باره دستور العمل و بخشنامه ای برای استخدام دو هزار و ۵۰۰ نفر صادر کردند که شرایط مندرج در آن به این معنا است که افراد دیگر استان ها در میادین نفتی استان خوزستان(سوسنگرد، هویزه و جفیر) مشغول به کار شوند.

آیت الله موسوی جزایری افزود: ساکنان مناطق میادین نفتی استان توانایی کار در شرکت های مزبور را دارند و با برگزاری دوره های شش ماه آموزشی بر تجربه های آنها افزوده می شود.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه استان در سمینار ائمه جمعه استان هشدارها، نگرانی ها و اعلام خطر خود را نسبت به شیوه استخدامی مذکور اعلام کردند، هشدار داد: مسؤولان محترم گوش هایشان را باز کنند و ملاحظه عواقب کارهایشان را در نظر بگیرند کارهایی که سبب نگرانی، برانگیختن احساسات و سوءاستفاده های دشمنان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه خوزستان قابل قیاس با دیگر استان ها نیست، تصریح کرد: شیاطین در خارج از کشور(به ویژه عربستان سعودی) همه استان ها را رها کرده و تنها متوجه خوزستان هستند و نقشه ها و برنامه ریزی هایی برای ایجاد ناامنی در خوزستان دارند و صریحا هم از برنامه ریزی هایشان سخن می گویند.

امام جمعه اهواز خطاب به مسؤولان کارگزینی صنعت نفت گفت: آیا می خواهید با این استخدام به دشمن کمک و زمینه را برای سوءاستفاده آنها فراهم کنید.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به ناراحتی همه ائمه جمعه استان از تصمیم مسؤولان کارگزینی صنعت نفت خاطرنشان شد: به شدت از چنین قضایایی اظهار ناراحتی می کنیم و آن را بی مهری به خوزستان می دانیم که این کار از هیچ مسؤولی پذیرفته نیست.

زعیم حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: مسؤولان اگر با عدالت با همه ملت رفتار کنند سرکارشان بمانند اما اگر انسان های متعصب و بی اعتنا به عدالت باشند حق ندارند در نظام مقدس جمهوری اسلامی که نظام عدالت است، مسؤولیت داشته باشند.

وی با تقدیر و تشکر از نمایندگان معترض استان و استاندار در قبال تبعیض صورت گرفته خاطرنشان شد: به همراه ائمه جمعه استان به رییس جمهور نامه ای نوشته و امضا کردیم و در آن بیان داشتیم که اخیرا یک تصمیم غیراصولی از سوی صنعت نفت اتخاذ شده که وضعیت امنیتی و اجتماعی استان را با بحران جدی روبه رو کرده است زیرا اداره مذکور برای استخدام دو هزار و پانصد نفر بخشنامه صادر کرده که شرایط مندرج آن در صورت اجرا شدن یقینا سبب می شود که شهروندان خوزستانی بهره ای از آن نبرند و موجبات نارضایتی جدی را فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با نامه ارسالی به رییس جمهور ادامه داد: در نامه ذکر کردیم که ما ائمه جمعه استان با قطع یقین اعلام می داریم عمل شدن به این شیوه مردم و جوانان استان را به دامان دشمنان بدخواه نظام و رهبری سوق خواهد داد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به دیگر نامه ائمه جمعه استان گفت: در این نامه از ما خواسته شد تا با جدیت موضوع استخدامی و بی مهری را پی بگیریم و اقدام جدی انجام دهیم.

وی در پایان تجدیدنظر مسؤولان ذی ربط درباره استخدامی و توجه به مسأله اشتغال بومی را خواستار شد و افزود: خوزستان مرکز نفت است و اولویت استخدام های صورت گرفته در نفت قانونا، شرعا و عقلا با ساکنان بومی منطقه است و در این باره مسؤلان مربوطه در برابر قانون سرتسلیم فرود بیاورند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: اولویت استخدام در آزمون وزارت نفت با خوزستانی ها است چرا که بومی های هر محل نسبت به مشاغل محل شان اولویت دارند./۹۴۵۶/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات