۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۵۴۱۰۳۷
نماینده ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف:

شهید مدرس الگوی یک مسؤول مجاهد و حامی حقوق مردم بود

نماینده ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف گفت: شهید مدرس در دوان خفقان رضاخانی برای دفاع از حقوق مردم وارد میدان مبارزه شد، او الگوی یک مسؤول مجاهد الهی و حامی حقوق مردم و اقشار ضعیف جامعه بود.
حجت الاسلام محسن طالبپور - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن طالبپور امشب در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سید حسن مدرس و شهدای روستای اسفه شهرضا که در مسجد و حسینیه چهارده معصوم این روستا برگزار شد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی باعث شد تا ابرقدرتهای جهان از منافع زیادی در منطقه و به ویژه در منطقه غرب آسیا محروم شوند زیرا پیش از پیروزی انقلاب ایران و کشورهای خاورمیانه جولانگاه حضور نیروهای آنان بود، این نیروها به بهانه‌های مختلف در کشورهای منطقه حاضر و از منافع رهبران قدرتهای استکباری حمایت می‌کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) روح خودباوری و ایمان و اعتقاد مردم به خدای بزرگ را در میان اقشار مختلف جامعه زنده کرد و به آنان آموخت که اگر با هم متحد باشند و در برابر ظلم قیام کنند پیروز می‌شوند؛ امام خمینی(ره) انسانها را به حقوق الهی و اسلامی خود آگاه کرد و با قیام علیه ظلم از ادامه غارت اموال کشور به دست آمریکا و صهیونیست و دیگر کشورهای استکباری جلوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف تأکید کرد: کشورهای استکباری جهان که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شمار دشمنان انقلاب و ملت ایران درآمده بودند برای سرنگونی نظام اسلامی و مقابله با اقدام انقلابی مردم تلاشهای زیادی کردند و در همه آنها شکست خوردند، به همین منظور تصمیم گرفتند تا با تحمیل یک جنگ بزرگ اهداف خود را دنبال کنند.

حجت الاسلام طالبپور تصریح کرد: دوران دفاع مقدس عرصه کم نظیری در دفاع همه جانبه مردم ایران از کشور، اسلام و آرمانها و ارزشهای انقلابی بود، مردم با حضور پرشور در عرصه جهاد فی سبیل الله دشمن را به عقب راندند و استقلال کشور را حفظ کردند، رزمندگان دوران دفاع مقدس حماسه بی نظیری آفریندند که در نتیجه آن هنوز هم امنیت کامل در کشور حاکم است و دشمنان به خود اجازه تکرار تجاوز به خاک ایران را نمی‌دهند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس افراد بسیاری بودند که خالصانه و با ایمان و صداقت بی نظیری در عرصه جهاد و دفاع از خاک کشور و مردم حاضر شدند و در این این راه به شهادت رسیدند، همه ما مدیون شهدا و ایثار آنها هستیم، اگر آنان نبودند معلوم نبود امروز کشور و مردم ایران چه وضعیتی داشتند به همین دلیل همه ما وظیفه داریم قدردان شهدا و پاسدار خون آنها باشیم.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا ارزشهایی که شهدا برای دفاع از آنها جان پاک خود را فدا کردند حفظ کنیم، آنان برای حفظ ارزشهای اسلامی و اجرای احکام االهی همچون نماز، عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر وارد میدان جهاد شدند و در این راه به شهادت رسیدند پس باید با همه توان برای حفظ دستاوردهای آنان تلاش کنیم.

حجت الاسلام طالبپور در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس، عنوان کرد: شهید مدرس در دوان خفقان رضاخانی برای دفاع از حقوق مردم وارد میدان مبارزه شد، او الگوی یک مجاهد الهی و حامی حقوق مردم و اقشار ضعیف جامعه بود.

وی اضافه کرد: شهید مدرس الگوی یک نماینده انقلابی و مؤمن و نماد یک مسؤول با ایمان بود، او تا جایی که توانست اجازه نداد حقوق اقشار ضعیف و کم توان جامعه از سوی عمال فاسد حکومتی غارت شود به همین دلیل اخلاق، مرام و سلوک او باید سرمشقی برای همه مسؤولان باشد.

به گزارش رسا، منزل تاریخی پدر شهید مدرس در روستای اسفه شهرضا قرار دارد و بر اساس اسناد تاریخی وی مدتی را در این روستا گذرانده و بناهایی را نیز برای رفاه اهالی ساخته است./868/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات