۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۴۰۶۵۴
رییس بسیج دانشجویی کشور:

عدم شفافیت اقتصادی سبب فساد اقتصادی برخی از مسؤولان شده است

رییس بسیج دانشجویی کشور گفت: عدم شفافیت اقتصادی در کشور سبب شده تا برخی مسؤولان اقدام به غارت اموال بیت المال، فساد اقتصادی، رانت خواری و ویژه خواری کنند.
داوود گودرزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، داوود گودرزی امشب در همایش انقلابیون جوان که در سالن شهید باهنر فرمانداری شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: هدف اصلی انقلاب اسلامی ایجاد شرایطی است که در آن مردم از نظر اقتصادی در اوج رفاه و از نظر معنوی در بهترین شرایط باشند بنابراین یک فرد انقلابی همان اندازه که برای آخرت مردم نگران است به سفره و وضعیت معیشت مردم نیز می‌اندیشند؛ بر اساس آرمانهای انقلاب اسلامی ما قصد داریم تا شرایط متعالی مادی و معنوی را هم برای مردم کشور و هم برای سایر مدم جهان فراهم کنیم تا به این وسیله زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

وی تأکید کرد: فقر و تبعیض در حکومت اسلامی جایگاهی ندارد، باید شایسته سالاری در جامعه اسلامی وجود داشته باشد، صداقت مسؤولان، قابل پیشبینی بودن رفتار آنها و پاسخگو بودن آنها در برابر مطالبات جامعه باعث می‌شود تا اعتماد عمومی که مهمترین سرمایه اجتماعی نظام است حفظ شود.

رییس بسیج دانشجویی کشور اظهار کرد: عدم شفافیت اقتصادی در کشور باعث شده تا برخی مسؤولان اقدام به غارت اموال بیت المال، فساد اقتصادی، رانت خواری و ویژه خواری کنند؛ یک مسؤول باید خود را در برابر جامعه پاسخگو بداند، اینکه یک مسؤول به راحتی در بیت المال مردم دست درازی کند و از هیچ کسی هم ترس نداشته باشد نشانه نقصی است که نیروهای انقلابی باید آن را برطرف کنند.

گودرزی گفت: اسلام بر اساس یک احساس مسؤولیت نسبت به دیگران ایجاد شده است، در اسلام یک مسلمان نمی‌تواند نسبت به مسلمان دیگر یا دیگر مسلمانان بی‌تفاوت باشد اما سبک زندگی غربی تلاش دارد تا افراد را بر اساس نوعی بی بند و باری نسبت به مسائل اخلاقی و بی قیدی اجتماعی تربیت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: بعد از فتنه سال 1388 دشمنان برای یافتن پاسخ این سؤال که چرا انقلاب اسلامی باوجود همه موانع و مشکلات داخلی و خارجی که برای آن ایجاد شده همچنان به حیات سیاسی خود ادامه می‌دهد و سرنگون نمی‌شود؟ به این نتیجه رسیدند که از آنجا که ایرانیان ملتی دیندار هستند و حکومت آنها نیز بر اساس مبانی دینی استوار شده است به همین دلیل پیوندی ناگسستنی بین مردم و حکومت ایران وجود دارد که برای از بین بردن آن باید باورهای دینی مردم از بین برود.

رییس بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: دشمن با ایجاد و ترویج شبهات سیاسی و اجتماعی مختلف در جامعه قصد دارد تا جوانان را نسبت به گذشته و راهی که پدران آنها طی کرده‌اند پشیمان و نسبت به آینده ناامید کند، البته متأسفانه برخی افراد نیز در داخل کشور با اقدامات خود به این مسأله دامن می‌زنند و دانسته یا نادانسته در راستای اهداف دشمن عمل می‌کنند.

گودرزی تأکید کرد: مسؤولان باید بدانند که در شرایط فعلی کشور ما در یک جنگ بزرگ فرهنگی قرار دارد تا جایی که وقتی جمعی از هموطنان ما دچار حادثه زلزله می‌شوند نیز قصد دارند با استفاده از موقعیت پیش آمده اختلافات دوقطبی و چندقطبی را تشدید کنند در چنین شرایطی اگر عمل مسؤولانی در راستای منافع ملی و منافع مردم نباشد در ردیف خیانت کاران هستند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی برگزار شدن یا برگزار نشدن کنسرت مشکل کشور ما نیست بلکه اینها مسائل حاشیه‌ای است، مشکل اصلی کشور ما در شرایط فعلی زندگی و معیشت مردم است، مجاهدتهایی که در اوایل انقلاب شد برای آن بود که موقعیتی فراهم شود که مردم هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی در اوج کمال باشند این سخن را بیانات امام خمینی(ره) در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب نیز تأیید می‌کند.

رییس بسیج دانشجویی کشور در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: دانشجویان و دانشگاهیان باید از حالت یک میهمان پرتوقع نسبت به مسائل کشور خارج شوند و اگر ایرادی در هر زمینه‌ای مشاهده می‌کنند وارد عمل شوند و برای رفع آن تلاش کنند؛ رشد علم، اقتصاد پیشرفته، قدرت نظامی، میراث فرهنگ ایرانی و اسلامی، ایمان و روحیه جهادی و انقلابی از مواردی هستند که باعث تقویت اعتماد عمومی به عنوان سرمایه اصلی نظام می‌شوند اما ایجاد این زمینه‌ها نیازمند همکاری و مشارکت همه افراد به ویژه دانشجویان انقلابی و مؤمن است./۸۶۸/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات