۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۵۴۰۴۶۹
مدیر مدرسه عملیه پارسیان:

دشمنان مهدویت، دین داران را در مسیر توطئه های فکری و اعتقادی خود قرار می دهند

مدیر مدرسه علمیه پارسیان گفت: دشمنان اسلام و مهدویت با هر ترفند و توطئه ای به دنبال ایجاد موانع در مسیر هدایت مردم به سمت مهدویت هستند و می کوشند تا دیندران واقعی را در مسیر توطئه های فکری، فرهنگی و اعتقادی خود قرار دهند.
حجت الاسلام میرزایی

حجت الاسلام هادی میرزایی مدیر مدرسه علمیه پارسیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به فلسفه غیبت حضرت حجت(عج)، امتحان انسان ها را یکی از دلایل غیبت آن حضرت عنوان کرد و گفت: خداوند در این امتحان الهی، پایبندی به عقاید و حفظ ایمان افراد را محک می زند.

وی افزود: بزرگان دین با هشدارهای مهم و مکرر تاکید بر حفظ دینداری و ارزش های اسلامی و همچنین تحکیم ایمان و عقاید در عصر غیبت دارند.

مدیر مدرسه عملیه پارسیان در ادامه با اشاره به رسالت منتظران مهدی موعود(عج) در عصر غیبت تصریح کرد: منتظران ظهور علاوه بر مراقبت از اعمال خود، باید تقوای الهی را پیشه کند و بکوشد تا از آموزه ها و ارزش های دینی فاصله نگیرد.

حجت الاسلام میرزایی بیان داشت: با مرور مضامین روایات در عصر غیبت درمی یابیم که دشمنان اسلام و مهدویت با هر ترفند و توطئه ای به دنبال ایجاد موانع در مسیر هدایت مردم به سمت مهدویت هستند و می کوشند تا دیندران واقعی را در مسیر توطئه های فکری، فرهنگی و اعتقادی خود قرار دهند.

وی همچنین گفت: فتنه های اعتقادی و فکری در چنین دورانی ایجاد خواهد شد و عده ای با اهداف دنیوی مانع هدایت فکری و اعتقادی افراد می شوند.

مدیر مدرسه عملیه پارسیان گفت: متاسفانه هرچه مردم از ارزش ها و اندیشه های دینی و اعتقادی فاصله بگیرند به همان میزان، گرایش شان به زرق و برق دنیا بیشتر خواهد شد به این معنا که هر چه از فضائل اخلاقی و اعتقادی دور شوند بیشتر در زینت های دنیوی و لذت های مادی غرق می شوند.

حجت الاسلام میرزایی بیان داشت: انسان ها باید با حفظ تقوا و رسیدن به قرب الهی و همچنین رعایت مسائل دینی در عصر غیبت، به معنای واقعی دینداری کنند، انجام تکالیف دینی باید نسبت به دوران حضور حضرت حجت(عج) نیز دقیق تر انجام داد.

وی افزود: در برخی روایات به این حقیقت تصریح شده تا زمانی که انسان آمادگی فکری، اعتقادی و اجتماعی نداشته باشد زمینه ظهور مهدی موعود(عج) فراهم نخواهد شد.

مدیر مدرسه عملیه پارسیان تصریح کرد: آن دسته از روایاتی که از سختی ظهور سخن می گویند تنها یک هدف دارند و آن، حفظ دینداری در عصر غیبت است چراکه ممکن است انسان در این عصر به معضلات فکری و اعتقادی دچار شود، بنابراین با توجه به این هشدارهاف انسان ها باید پایبندی به اصول ذدین را محکمتر کنند.

حجت الاسلام میرزایی گفت: منتظران واقعی پس از شناخت امام و خودسازی، به اصلاح جامعه بپردازند و ضمن ایجاد و تقویت ارتباط با امام عصر(عج)، از ولایت فقیه به عنوان نائب بر حق حضرت حجت(عج) اطاعت کند.

امام جمعه پارسیان بیان کرد: برای حفظ عقاید و ارزش های دینی باید طبق دستورات ائمه اطهار(ع) و خواسته امام عصر(عج) با مراجعه به عالمان باتقوا و فقیهان واجدالشرایط، دین و معارف دینی را فراگیرد و زندگی خود را با تعالیم دینی هماهنگ سازد.

وی گفت: درصورتی که مردم در عصر غیبت، بدون کوتاهی و قصور به وظایف اصلی خود بپردازند نه تنها از فتنه ها و دسیسه های عصر کنونی مصون می مانند و صدمه ای به دین و اعتقادات آنان وارد نخواهد شد بلکه روز به روز بر آمادگی و فراهم کردن زمینه ظهور حضرت حجت(عج) افزوده می شود./851/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات