۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۴۰۴۶۲
همزمان با سالروز آغاز ولایت امام زمان صورت گرفت؛

برگزاری آیین شکرانه خدمت، عزت و اقتدار در بارگاه منور رضوی

آیین «شکرانه خدمت، عزت و اقتدار» با هدف ارج نهادن مقام شهدای مدافع حرم، خانواده های ایشان و نیز تجلیل از خدام زائران بارگاه رضوی در ایام دهه آخر ماه صفر در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.
آیین شکرانه خدمت عزت و افتخار در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با فرارسیدن سالروز آغاز ولایت امام زمان(عج) و در پی پیروزی محور مقاومت بر جریان تکفیری داعش، آیین «شکرانه خدمت، عزت و اقتدار» با هدف ارج نهادن مقام شهدای مدافع حرم، خانواده های ایشان و نیز تجلیل از خدام زائران بارگاه رضوی در ایام دهه آخر ماه صفر، در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد مقدس، خانواده شهدای مدافع حرم و جمع کثیری از خادمان امام هشتم(ع) برگزار شد، پرچم سیاه گنبد بارگاه مطهر آن حضرت به مناسبت فرارسیدن عید آغاز ولایت امام زمان(عج) تعویض شد.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در ابتدای این مراسم با اشاره به پیروزی محور مقاومت بر تروریست های تکفیری داعش، اظهار کرد: خدا را شاکریم که فرهنگ بسیج فراتر از مرزها و خاک کشور عزیزمان گسترش پیدا کرده و این فرهنگ نجات بخش در حال حماسه آفرینی در فلسطین، لبنان، یمن، سوریه و عراق است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی سخنران ویژه این مراسم بود که طی سخنانی با اشاره به عوامل پیروزی محور مقاومت بر گروه تروریستی داعش، تدبیر رهبر معظم انقلاب و فرماندهی میدانی سردار سلیمانی را از مهم ترین این عوامل قلمداد کرد و گفت: این پیروزی فقط بر گروه های تروریستی مانند داعش نبود بلکه امروز ما شاهد پیروزی محور مقاومت علیه استکبار جهانی هستیم.

وی همچنین ضمن تقدیر از همه کسانی که در استقبال از زائران امام هشتم(ع) در دهه آخر صفر به هر شکل ممکن نقش آفرینی کردند، خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در این شهر به خدمت مشغول هستند باید به خود ببالند که خدمتگزار زائران و میهمانان امام رضا(ع) باشند.

گفتنی است، گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم با قرائت وصیت نامه شهید حسین محرابی از سوی دختر این شهید والامقام و نیز مداحی مداحان اهل بیت(ع) از دیگر بخش های این مراسم بود./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات