۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۴۰۴۵۳
به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر؛

همایش میثاق طلاب و روحانیان با امام زمان برگزار شد

همایش میثاق طلاب و روحانیون با امام زمان(عج) امشب با حضور آیت الله اعرافی و حجج اسلام والمسلمین رحیمیان و کلباسی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
میثاق طلبگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش میثاق طلاب و روحانیون با امام زمان(عج) امشب با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و حجج اسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و کلباسی رییس مرکز تخصصی مهدویت در شبستان امام علی(ع) مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله اعرافی در این مراسم با اشاره به ضرورت آسیب شناسی مسائل پیرامون مهدویت ابراز داشت: اندیشه مهدویت ریشه در تاریخ بشریت دارد، یعنی از زمان حضرت آدم(ع)مسأله آخرین وصی و منجی عالم مطرح بوده است.

امام جمعه قم کجروی های پیرامون مهدویت را اینگونه توصیف کرد: یک محور انحرافی که در کنار مباحث مهدویت مطرح شد این است که بعد از هر امام معصوم(ع) انشعاباتی به وجود آمد و فرقه هایی تشکیل شد و همگان نتوانستند راه حق را تشخیص داده و شیعه دوازده امامی باشند؛ امروزه برخی از آن فرقه ها نابود و برخی دیگر هنوز وجود دارند.

وی کجروی های دوران امام زمان(عج) را 10 مورد دانست و اظهار داشت: تشکیکات در تولد و وجود امام عصر(عج)، امام زمان(عج) هنوز متولد نشده اند، ادعاهای دروغین مهدویت، ادعاهای دروغین نیابت خاصه، ادعاهای دروغین یا ناصحیح رؤیت امام زمان(عج)، تعیین تاریخ ظهور، استعجال در ظهور، یأس از ظهور و عدم امتداد مهدویت در قالب مرجعیت و ولایت از جمله مباحث انحرافی پیرامون مباحث مهدویت است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین کلباسی نیز در این همایش گفت: امروزه رسالت طلاب و روحانیون علاوه بر عمل به وظایف طلبگی شان این است که ابتدا مسائل مهدویت را به خوبی آموخته و از آنها در برابر آسیب ها دفاع کنند و پیام مهدویت را به گوش همگان برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی خاطرنشان کرد: امروزه دنیا تشنه معارف ناب مهدویت است و اگر طلاب و روحانیون در این زمینه تلاش نکنند و پیام آن را به عالم نرسانن د به یقین در قبال امام زمان(عج) کوتاهی بزرگی مرتکب شده اند.

رییس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به این که خدمت به امام زمان(عج) همتای خدمت به همه انبیای الهی است، ابراز داشت: خدمت به ایشان مبتنی بر شناخت معارف، اهداف و ابعاد مختلف شخصیت ایشان و رساندن آن به عالم است.

گفتنی است، گروه همخوانی کریمه اهل بیت(س) در ابتدای این جلسه به قرائت قرآن کریم به صورت گروهی پرداختند؛ همچنین گروه همخوانی معراج نیز در این همایش شعرخوانی کردند و سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) را تبریک گفتند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات