۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۵۴۰۴۴۱
مدیر آموزش و تربیت جمکران تشریح کرد؛

اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در ایام نهم ربیع‌الاول

مدیر آموزش و تربیت مسجد جمکران در ارتباط با برنامه‌های قرآني ايام هشتم و نهم ربیع‌الاول به تشريح هشت برنامه قرآني که در این مکان مقدس برگزار می‌شود، پرداخت.
برنامه های قرآنی جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا، مجيد سليميان در ارتباط با برنامه‌های قرآني ايام هشتم و نهم ربیع‌الاول به تشريح هشت برنامه قرآني ازجمله برگزاري محافل قرآني، كرسي تلاوت‌های اذان گاهی، تصحيح قرائت و اذكار نماز، برگزاري آزمون مسابقه حفظ و تفسير سوره واقعه، ختم حضوري و غیرحضوری قرآن كريم صلوات و ادعيه، نمايشگاه شگفتی‌های آفرينش در قرآن و موزه قرآن، برگزاري کارگاه‌های آموزشي و ايستگاه مطالعه ٣١٣ ثانیه‌ای پرداخت.

وي با اشاره به برگزاری محفل بزرگ قرآني در روز يكشنبه هم‌زمان با شب شهادت امام حسن عسکري (علیه‌السلام) اظهار کرد: محفل قرآني ديگري در روز سه‌شنبه مصادف با نهم ربیع‌الاول هم‌زمان با سالروز آغاز امامت و ولايت حضرت بقیة‌الله الاعظم از ساعت ١٩ تا ٢٠:١٥ دقيقه در شبستان كربلا برگزار خواهد شد.

مدير آموزش و تربیت مسجد مقدس جمكران با اشاره به برگزاری كرسي تلاوت‌های اذان گاهی اظهار كرد: با توجه به حضور پرشور و استقبال زائرین و نمازگزاران جهت شرکت در نماز جماعت و به جهت اهمیت و جایگاه این پایگاه عظیم تشیع و تأثیر مضاعف اجرای زنده تلاوت قرآن کریم و اذان توسط قاریان ممتاز و برجسته کشوری و بین‌المللی، جهت تلاوت و اذان در مواقع اذان گاهی، از قاریان ممتاز کشوری استفاده خواهد شد.

وي برگزاری آزمون مسابقه حفظ و تفسیر سوره واقعه را از ديگر برنامه‌های نهم ربیع‌الاول عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق آرمان مقام معظم رهبری در افزایش حافظان و نیز فهم قرآن مجید، طرح مسابقه حفظ و تفسیر سوره واقعه به‌صورت هماهنگ با نهادهای قرآنی همچون اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور، شبکه قرآن، کمیته فعالیت‌های قرآنی ستاد اربعین و دارالقرآن الکریم مسجد مقدس جمکران در موکب مسجد مقدس و سایر موکب‌های برگزیده اجرا شد.

وی گفت: زمان برگزاری آزمون، روز سه‌شنبه هم‌زمان با آغاز امامت حضرت بقیه‌الله الاعظم به‌صورت اینترنتی از طریق سایت دارالقرآن الکریم مسجد مقدس جمکران خواهد بود.

مدير آموزش و تربيت مسجد مقدس جمكران با اشاره به برگزاری ختم‌های حضوری و غیرحضوری قرآن کریم، صلوات و ادعیه بيان كرد: برنامه ختم تلاوت یک صفحه از قرآن و صلوات به‌صورت حضوری و همچنین تلاوت ۴ صفحه از قرآن به همراه ۱۰۰ گل صلوات به‌صورت غیرحضوری در قالب توزیع برگه‌های مخصوص به نیت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت ولی‌عصر علیه از برنامه‌هایی است که توسط دارالقرآن الکریم این مکان مقدس در این ایام انجام خواهد شد.

سليميان در تشريح نمایشگاه شگفتی‌های آفرینش در قرآن و موزه قرآن گفت: در این نمایشگاه، تابلوهایی بسیار زیبا با عنوان سبک زندگی و شگفتی‌های آفرینش در قرآن با استناد به آیات قرآن و منابع تفسیری به‌صورت مصوّر، جهت بازدید عموم علاقه‌مندان طراحی و نصب گردیده است و ارائه نحوه و مراحل سیر آفرینش آسمان‌ها و زمین، گیاهان و موجودات در قرآن با توضیح مختصر و مفید، بیان و آموزش غیرمستقیم نکات اخلاقی و اجتماعی تابلوهای سبک زندگی قرآنی از موارد جذاب و پربازدید این نمایشگاه قرآنی است.

وي در رابطه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای زائران این مکان مقدس نیز گفت: با عنایت به کوتاهی زمان حضور نمازگزاران در مسجد، کارگاه‌هایی به‌منظور تشویق و ارائه طریق در زمینه‌های مختلف قرآنی و حدیثی در نظر گرفته‌شده است.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: این کارگاه‌ها به‌منظور آشنایی مخاطبان با روش های مطالعه و فهم قرآن، کسب مهارت در صحیح خوانی و زیبا خوانی اذکار نماز، تبیین مراحل و شیوه های صحیح خوانی، ارتقاء سطح قرائت، فراگیری شیوه‌های صحیح حفظ، ترغیب عموم مردم به حفظ و معارف قرآن کریم، آشنایی با مراحل انس قرآن و … ویژه خواهران و برادران در شبستان قرآنی برگزار می‌شود./۸۴۰/د۱۰۳/ی

ارسال نظرات