۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۴۰۳۷۴
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

توسعه گردشگری از راهکارهای اجرای اصول اقتصاد مقاومتی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای اصول اقتصاد مقاومتی از سالها قبل مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است و امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که آنچه ایشان فرموده‌اند تنها راهکار حل معضلات اقتصادی است، توسعه گردشگری نیز یکی از راهکارهای اجرای این اصول است.
سمیه محمودی - نماینده مردم شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از بازار تاریخی شهرضا در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مهمترین اخباری که در روزهای اخیر در سراسر جهان منتشر شد مربوط به نابودی گروهک تروریستی داعش به دست نیروهای رزمنده مقاومت اسلامی و به رهبری سردار سلیمانی بود که به عنوان یک خبر مهم تحولات زیادی را در جهان ایجاد و نظرات جامعه جهانی را به سوی این منطقه متوجه کرد.

وی ادامه داد: نابودی داعش هم باعث خوشحالی مسلمان شد و سایر انسانها را با سایر عقاید در دیگر مناطق جهان را خوشحال کرد زیرا با انتشار این خبر جهانیان از کابوس کشتار و اقدامات ترویستی یک گروهک افراطی نجات پیدا کردند، هیچ یک از انسانها در هیچ جای دنیا نمی‌خواهند در فضایی ناامن و پرخطر زندگی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: داعش بوسیله استکبار جهانی به رهبری آمریکا و اسراییل ایجاد شد تا تفکر منحط صیهونیستی را در قالبی جدید و در منطقه دیگری از جهان اجرا کند، آنان قصد داشتند تا 30 سال آینده جهان اسلام را به عنوان کانون آشوب و اغتشاش در منطقه معرفی کنند و در آشوبی که ایجاد شده منافع خود را دنبال کنند اما این دسیسه با همت مردان مؤمن و انقلابی و فرماندهی سردار سلیمانی ناکام ماند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: اجرای اصول اقتصاد مقاومتی از سالها قبل مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است و امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که آنچه ایشان فرموده‌اند تنها راهکار حل معضلات اقتصادی است، توسعه گردشگری نیز یکی از راهکارهای اجرای این اصول است.

وی اضافه کرد: همه مناطق کشور دارای امکانات و زیرساختهای مناسبی در حوزه گردشگری هستند که باید از آنها استفاده شود، بیکاری گسترده جوانان نیازمند اتخاذ راهکارهایی است که سرمایه گذاری در این بخش می‌تواند به میزان زیادی این مشکل را حل کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر ضرورت جلوگیری از تخریب آثار و ابنیه تاریخی شهرستانهای شهرضا و دهاقان، اذعان کرد: بازار تاریخی شهرضا یکی از بازرهای تاریخی ایران است که همچنان عملیات داد و ستد در آن در جریان است و از این جهت دارای اهمیت بسیار است، این بنای تاریخی بخش مهمی از تاریخ و هویت مردم این شهرستان است اما متأسفانه در حال حاضر شرایط آن مناسب نیست و اگر برای مرمت آن کاری نشود ممکن است بخشی از آن ویران شود یا آنکه امکان دارد با حادثه مهیبی همچون پلاسکو مواجه شویم.

محمودی اظهار کرد: بر اساس اعلام نظر کارشناسان مرمت این بازار نیازمند اعتباری در حدود 12 میلیارد تومان است که باتوجه به وجود اماکن اوقافی و استقرار آن در بافت تازیخی شهر لازم است کمیسیونی متشکل از ادارات راه و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و شهرداری برای مرمت آن تشکیل شود.

وی اذعان کرد: باید کارگروهی تخصصی مرکب از کارشناسان مختلف برای مرمت بازار تاریخی شهرضا تشکیل می‌شد تا هماهنگی لازم در این زمینه را انجام دهد اما متأسفانه تشکیل نشدن این کارگروه باعث عدم اجرای مصوبات قبلی و وخامت بیشتر وضعیت این بنای تاریخی شده است که در آینده نزدیک با تشکیل این کارگروه شاهد آغاز مراحل اجرایی پروژه خواهیم بود./868/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات