۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۳۹۹۹۴
امام جمعه شهرضا:

گرانی نان و ارزاق عمومی به صلاح نیست

امام جمعه شهرضا گفت: آیا کسانی که ارزاق کشور را گران می‌کنند به فکر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم هستند؟ این کارها به صلاح نیست، مردم مشکلات خود را به چه کسی بگویند؟
یعقوبی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، عنوان کرد: همه ادارات و نهادهای اجرایی و همه مردم در هر جایگاهی وظیفه دارند تا اهداف بسیج را دنبال کنند زیرا آنچه به عنوان اهداف بسیج شناخته می‌شود در واقع حمایت از اصول اساسی اسلام و ارزشهای متعالی انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: سپاه و بسیج در طول دوران جنگ تحمیلی و پس از ان در کنار سایر وقای مسلح جمهوری اسلامی و همه مردم برای دفاع از ارزشهای انقلابی و اسلامی تلاش کردند و ثابت کردند که اگر اتحاد و همدلی بین ارکان کشور و مردم جود داشته باشد موفقیت و رسیدن به نتیجه حتمی است و هر مشکلی در برابر اراده یک ملت متحد از بین خواهد رفت.

امام جمعه شهرضا همچنین با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت اسلامی بر گروهک تروریستی داعش، عنوان کرد: امروز همه شاهد هستند که خون شهدای مدافع حرم همچون شهید محسن حججی به ثمر نشسته و حکومت خودخوانده داعش نابود شد، سردار سلیمانی پیش از زمانی که وعده داده بود این گروهک را نبود کرد و باعث افتخار ملت ایران شد.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: نابودی گروهک داعش تنها بخشی از جهاد علیه آن است، هنوز تفکر داعشی در منطقه وجود دارد و باید با آن مبارزه کرد که این مرحله از مبارزه نیز بسیار سخت و طاقت فرسا است، ایران اسلامی در شرایطی که گروهکهای ترویستی سلفی و داعش همه منطقه را با آشوب و جنگ مواجه کردند در امنیت بود و همه باید شکرگزار این نعمت الهی و قدردان تلاشهای انجام گرفته برای آن به ویژه تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در شرایط فعلی مردم مشکلات زیادی دارند و مسؤولان باید از هر امکانی که در اختیار دارند برای حل آنها استفاده کنند، کسبه و بازاریان از وضعیت اقتصادی ناراضی و نگران هستند و سایر اقضار جامعه نیز با مشکلات زیادی مواجه هستند پس در این شرایط باید تلاش کنیم تا باری از دوش مردم برداریم و مشکلات آنها را کمتر کنیم.

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: کارمندان ادارات نباید مردم را از اداره‌ای به اداره دیگر ارجاع دهند، یک مسؤول وظیفه دارد به مراجعات تک تک افراد رسیدگی و تا حصول نتیجه دست از کار نکشد چون مردم ما ثابت کردند که لیاقت بهترین خدمات را دارند.

حجت الاسلام یعقوبی اذعان کرد: در شرایطی که بحرانهای اقتصادی مختلف برای مردم ایجاد شده هر روز با گرانی یکی از خدمات عمومی و یا نان مواجه هستیم، آیا کسانی که ارزاق کشور را گران می‌کنند به فکر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم هستند؟ این کارها به صلاح نیست، مردم مشکلات خود را به چه کسی بگویند؟ نباید تکریم ارباب رجوع تنها در حد شعار باقی بماند، مسؤولان ادارات موظف به ارائه بهترین خدمات به مردم هستند، در شرایط فعلی که مردم مشکلات زیادی دارند عادلانه نیست که برای موارد مختلف آنها را با چالش مواجه کنیم.

وی با اشاره به وقوع زلزله در مناطق غربی کشور بیان کرد: مردم کشور از همه مناطق و با همه امکاناتی که در اختیار داشتند برای کمک به زلزله زدگان وارد عمل شدند، مشاهده اینگونه اقدامات انسان را وادار به تحسین می‌کند زیرا در هیچ جای دنیا چنین روحه همکاری و نوع دوستی وجود ندارد، البته باید از تلاشهای نهادهای خدمات رسان در این زمینه هم تقدیر شود اما دولت وظیفه دارد خدمات بهتری به مردم این مناطق ارائه دهد.

امام جمعه شهرضا گفت: یا نباید برنامه‌ای مطرح شود یا اگر مطرح شد باید به بهترین شیوه اجرا شود، دولت یازدهم طرح بیمه سلامت را مطرح کرد اما به دلیل عدم حمایت از وزیر بهداشت این طرح با مشکلاتی مواجه شد، باید کاری کنیم که اعتماد مردم حفظ شود زیرا مردم مهمترین سرمایه‌های نظام و حافظان اصلی انقلاب و ولایت هستند تاکنون نیز حمایت قاطع خود را از ارزشهای نظام ثابت کرده‌اند./868/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات