۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۳۹۹۸۹
با برگزاری همایش منجی موعود؛

منجی گرایی در اسلام و دیگر ادیان بررسی می شود

مدیر مرکز پژوهش مسجد جمکران گفت: همایش «منجی موعود» با هدف تبیین موضوع منجی گرایی در تفکر شیعی، اهل سنت و دیگر ادیان در شب نهم ربیع الاول برگزار می شود
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبر دوایی در نشست خبری اعلام برنامه های سالروز امامت امام عصر(عج) که امروز در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اهمیت نهم ربیع الاول عنوان کرد: در اسلام برای هدایت مردم از دو روش انذار و بشارت استفاده می کند که محرم و صفر نقش انذار و ربیع الاول نقش بشارت را دارد.

وی افزود: در ماه محرم و صفر که شهادت امام حسین(ع)، پیامبر(ص) و امام حسن(ع) و امام رضا(ع) در آن قرار دارد، ماه مراقبت از اسلام هستند که از مسیر درست خارج نشود و در واقع وظیفه انذار جامعه را برعهده دارد.

مدیر مرکز پژوهش مسجد جمکران  تصریح کرد: ماه ربیع الاول نیز که ولادت پیامبر(ص) و آغاز امامت امام عصر(عج) در آن قرار دارد نیز بشارت دهنده آینده ای است که پیامبر آن را وعده داده است.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب پیرامون محور وحدت بودن اهل بیت(ع) در اسلام خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند که اهل بیت(ع) محور جهان اسلام هستند و در میان اهل بیت(ع) نیز ابتدا پیامبر(ص) و سپس امیرمؤمنان و امام حسین(ع) و مهدی موعود(عج) محور وحدت محسوب می شوند.

دوایی تأکید کرد: همایش «منجی موعود» با هدف تبیین موضوع منجی گرایی در تفکر شیعی، اهل سنت و دیگر ادیان در شب نهم ربیع الاول برگزار می شود.

مدیر مرکز پژوهش مسجد جمکران ادامه داد: 6 محور برای این همایش در نظر گرفته شده است که بررسی منجی گرایی در منابع اسلامی، فرق اسلامی و دیگر ادیان و همچنین نقد منجی گرایی در تفکر افراطی مانند تفکرات تکفیری و صهیونیزم و تفکر غیر افراطی با هدف بررسی منجی گرایی در تفکر شیعی، اهل سنت و مسیحیت از جمله این محورها هستند.

وی ابراز کرد: در حاشیه این همایش نیز نمایشگاهی با موضوع مطالعات اهل سنت در شبه قاره هند با موضوع منجی گرایی و مهدویت برگزار می شود که 50 اثر نیز به زبان اردو در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می گیرد.

دوایی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هند مرکز گفت‌و‌گوی ادیان شرقی است، این نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در برگزاری آن، دانشگاه قم با ما همکاری می کند./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات