۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۳۹۹۸۷
همزمان با سالروز آغاز امامت امام عصر صورت می گیرد؛

اجرای طرح رحمت واسعه در ۲۳ استان کشور

مسؤول ستاد برگزاری مناسبت های ویژه مسجد مقدس جمکران از اجرای طرح رحمت واسعه در ۲۳ استان کشور با حضور ۳۰۰ خادم مسجد جمکران به مناسبت سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) خبر داد.
مسجد جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد حاجی زاده در نشست خبری اعلام برنامه های سالروز امامت امام عصر(عج) که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به روز 9 ربیع الاول عنوان کرد: نهم ربیع الاول سالروز بیعت شیعیان با امام عصر(عج) است و باید توجه ویژه ای به این روز صورت بگیرد.

وی افزود: از این روز به عنوان روز غدیر دوم نام برده می شود و باید تلاش شود تا تبیین وظایف منتظران و فرهنگ انتظار در این روز به خوبی صورت گیرد.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: انتظار موعود در تفکر شیعی یک اصل مسلم اعتقادی است و کلیه تلاش ها در این موضوع باید بر حول محور ترویج فرهنگ انتظار که امیدبخش و نشاط آفرین در جامعه است صورت گیرد.

وی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده در روز نهم ربیع الاول خاطرنشان کرد: یکی از برنامه ها در حوزه فعالیت های اجتماعی، طرح رحمت واسعه است که با برنامه ریزی انجام شده، خادمان مسجد جمکران با حضور در استان ها و شهرهای گوناگون، از بیماران عیادت کرده و هدایای فرهنگی مسجد مقدس جمکران را به آنها اهدا می کنند.

حاجی زاده اضافه کرد: امسال نیز در 23 استان، 53 نقطه و 40 شهر، این طرح برگزار می شود که حضور خادمان در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از برنامه های محوری این طرح است.

وی ادامه داد: 300 خادم وظیفه اجرای این طرح را برعهده دارند و سرکشی و دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم نیز در دستور کار آنها قرار دارد.

مسؤول ستاد برگزاری مناسبت های ویژه مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: یکی دیگر از برنامه هایی که در این روز اجرا می شود، همایش تجلیل از خیران و بانیان خیر مسجد جمکران است که امسال برای اولین بار این مراسم برگزار می شود.

وی ابراز کرد: افرادی که در طول سال های گذشته در عرصه مهدوی بانی خیر بوده اند در این همایش مورد تجلیل قرار می گیرند که 60 درصد این افراد از استان ها و شهرهای مختلف کشور در مسجد جمکران گردهم می آیند.

حاجی زاده در پایان خاطرنشان کرد: تمامی این برنامه ها با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار و تبیین باید و نبایدها و وظایف منتظران ظهور انجام می شود./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات