۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۳۹۷۵۴
مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا:

خدامحوری و معادباوری از اصول زندگی شهدا بود

حجت‌الاسلام جوشقانیان گفت: نخستین اصل در زندگی شهدا، خدامحوری و خدانگری است که فرمول‌های اهل‌بیت در سراسر زندگی‌شان جاری بود خدا را تنها مشتری اعمال خود می‌دانستند.
حجت الاسلام جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حسین جوشقانیان، مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا، شامگاه امروز در مراسم یادواره شهید آبروی محله، شهید محمدعلی جمشیدیان که در مسجد امیرالمؤمنین قلعه سفید برگزار شد، با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در شکست کامل داعش گفت: جامعه امروز نیازمند بررسی اصول سبک زندگی شهدا برای مقابله با انواع توطئه‌های دشمنان است.

وی درباره اصول سبک زندگی شهدا بیان داشت: اولین اصل در زندگی شهدا، خدامحوری و خدانگری است که فرمول‌های اهل‌بیت در سراسر زندگی‌شان جاری بود خدا را تنها مشتری اعمال خود می‌دانستند و این اصل در نحوه ارتباط و رفتارشان با خانواده، والدین، فرزندان کاملاً خدایی بود.

حجت‌الاسلام جوشقانیان درباره شهدای مدافع حرم نیز که ادامه‌دهندگان راه شهدا دفاع مقدس بودند، نیز افزود: داعشی که می‌خواست در مدت ده روز در کل منطقه سیطره پیدا کند و آمده بودند تا انقلاب اسلامی را به خاموشی و نیستی ببرند و چنان جنایاتی در منطقه انجام دادند، که بدتر از هر حیوانی بودند از سوی همین جوانان خدامحور به عقب رانده شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر با خط خدا حرکت کنیم، در گلستان شهدا که وارد می‌شویم، حس حضور پیدا می‌کنیم، چون این شهدا وصل به خدا شدند و مکان و خاکشان طاهر است همان‌گونه که امام فرمود، تربت پاک شهیدان دارالشفاء عاشقان خواهد شد.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا درباره دیگر اصل سبک زندگی شهدا گفت: اصل معادباوری، از دیگر اصول بارز در سیره شهدا است و جنایت‌کاران عالم هم چون صدام و ترامپ که بویی از انسانیت نبرده‌اند این‌گونه جنایات در حق بشری به‌خصوص کودکان یمن که در شدت گرسنگی و بیماری به سر می‌برند، انجام می‌دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این عالم سه حجاب وجود دارد، حجاب حقیقت افراد، که شهدا بعد از شهادتشان این حقیقت در عالم دنیا نمایان می‌شود، دومین حجاب، حجاب حقیقت عمل است که اگر انسان با انگیزه الهی باشد از آن نور ساطع می‌شود، و مانند اعمال شهدا در این دنیا تأثیرگذار و آبروی این دنیا می‌شوند.

حجت‌الاسلام جوشقانیان بیان داشت: حجاب سوم، حقیقت اشیاء است که خداوند درباره این حجاب در قرآن می‌فرماید، هیچ شیئی نیست در عالم مگر تسبیح الهی را می‌گوید و انسانی که این درجه از حقیقت به رویش باز شود، هم چون شهدا حتی زمان شهادتش را می‌داند.

وی با اشاره به سبک زندگی شهید حججی نیز ادامه داد: در نگاه عمیق شهید حججی در زمان اسارتش که آن‌گونه داعشی را در چنگ خود اسیر کرده بود، تمام برگرفته از نگاه و سبک زندگی توحیدی و معاد باوری این شهید بود که این‌گونه با شهادتش دنیا و دل‌ها را به تسخیر خود درآورد.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا بیان داشت: چقدر از آرمان شهدا دور هستند آنانی که اختلاس گران و چپاول گران بیت‌المال را فخر نظام می‌دانند و دوری از این سبک زندگی است که باعث چنین مشکلاتی در سطح جامعه خواهد شد.

وی اصول دیگر در سیره شهدا را اصل وظیفه محوری و تربیت اسلامی بیان کرد و افزود: اگر به خاطر وظیفه پای در میدان بگذاریم دیگر هیچ پست، مقام و ثروتی باعث انحراف انسان نمی‌شود و آبروی محله یعنی همین، وقتی خدایی بشوی آلیاژت فرق می‌کند و در هر موقعیتی فقط در مسیر الهی راه می‌روند.

حجت‌الاسلام جوشقانیان درباره تأثیر رسانه‌ها و فضای مجازی در تربیت نیز گفت: شهدا تربیت‌یافته مکتب حسینی و علوی بودند و از خانواده‌هایی بیرون آمدند که آموزه‌های اسلامی برایشان اهمیت داشت نه آنچه امروز شاهد هستیم که فضای مجازی چنان در سبک زندگی خانواده‌ها وارد شده، که بسیاری از آموزه‌های اسلامی کمرنگ و یا از بین رفته است./۱۳۰۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات