۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۳۹۵۶۴
رییس اداره اوقاف و امورخیریه نهبندان خبر داد؛

شرکت ۳۹۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم نهبندان

رییس اداره اوقاف و امورخیریه نهبندان با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۸۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم تا پایان آبان ماه شرکت کردند، گفت: این تعداد تا پایان آبان ماه سال جاری ۳۹۰ نفر بوده است.
وقف

حمیدرضا بهادر، رییس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان در گفت و گو با خبرنگار رسا در بیرجند، با تشریح فعالیت های حوزه امور قرآنی این شهرستان اظهار داشت: اداره اوقاف با نگاه به ارتقای سطح کمی و کیفی قرآن کریم و با هدف نشر عمیق مفاهیم و ترویج فرهنگ قرآن، طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم؛ مسابقات قرائت، ترتیل، حفظ و محافل قرآنی در جامعه اجرا می کند.

وی افزود: امسال نیز  مسابقات در رشته های«حفظ، قرائت و مفاهیم» به عنوان یک رویداد عظیم قرآنی و نیز مسابقات مدیحه سرایی، همخوانی، اذان و ابتهال در شهرستان برگزار شد و 13 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان تصریح کرد: در حوزه طرح تربیت حافظان این شهرستان موفق شد در پایان خرداد ماه سهمیه ابلاغی خود را تکمیل و به عنوان شهرستان دوم تکمیل کننده سهمیه در استان معرفی شد.

بهادر با اشاره به اینکه سال گذشته 280 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم تا پایان آبان ماه  شرکت کردند، گفت: این تعداد تا پایان آبان ماه سال جاری 390 نفر بوده است.

وی از راه اندازی 22 کلاس حفظ قرآن در این بازه زمانی خبر داد و با اشاره به اینکه این تعداد در مدت مشابه سال قبل 16 کلاس بوده است، اظهار کرد: همچنین در سال جاری 24 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان شهرستانی و استانی برگزار شد که این محافل در پایان آبان ماه سال گذشته 17 محفل بوده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری مسابقات قرآنی در رشته های مختلف«حفظ، ترتیل، قرائت، مفاهیم قرآن کریم» و همچنین مسابقات «مدیحه سرایی، اذان و ابتهال» ویژه خواهران برادران و نشست با نخبگان قرآنی در سطح شهرستان برگزار شد./۸۸۰/ت303/ب1

ارسال نظرات