۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۳۹۱۷۵
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز:

ارتقای سطح علمی کشور مهمترین هدف بنیاد فرهنگی البرز است

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز وقف علمی را بسیار مهم دانست و گفت: تشویق و ترغیب دانش آموختگان در مسیر ارتقای علمی کشور از مهمترین اهداف بنیاد فرهنگی البرز به شمار می‌رود.
خدابزرگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین حاجی‌بزرگی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، امروز در مراسم اهدا و اعطای جایزه ملی وقف که با حضور مسؤولان کشوری، علمی و فرهنگی کشور در تالار سوره مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: موقوفه حسینعلی البرز در راستای ترویج و گسترش فرهنگ علمی و دانش کشور در سال 42 تاسیس شد.

وی افزود: از نخستین اقدامات این مرکز می‌توان به پرداخت حسن تحصیلی، وام تحصیلی و وام اشتغال به کار دانشجویان در حال تحصیل اشاره کرد همچنین تجلیل از نخبگان علمی دانش‌آموزی، دانشگاهی، دانشمندان و طلاب حوزوی از دیگر فعالیت‌های این بنیاد به شمار می‌رود.

حاجی‌بزرگی به نحوه اداره بنیاد فرهنگی البرز اشاره و ابراز کرد: حسینعلی البرز در سال 58 تولیت بیناد را به امام راحل واگذار کردند و امام راحل نیز خواستار تشکیل هیاتی شدند تا بنیاد به این طریق اداره شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با اشاره به اینکه در این همایش چهار دانشمند، دو مخترع، و ده طلبه حوزوی و سی دانشجوی نخبه تقدیر خواهند شد، اظهار کرد: بنیاد فرهنگی البرز هیچ گونه دخل و تصرفی در انتخاب افراد نداشته بلکه همه منتخبان معرفی شدگان از سوی حوزه علمیه قم، وزارت علوم، وزارت بهداشت، بنیاد ملی نخبگان و ... هستند.

وی در پایان هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی را ترویج فرهنگ وقف بویژه وقف علمی بیان کرد و گفت: تشویق و ترغیب دانش آموختگان در مسیر ارتقای علمی کشور از مهمترین اهداف بنیاد به شمار می‌رود./807/پ202/ب1

ارسال نظرات