۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۳۸۵۹۷
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

روش بیگانگان نباید در فرهنگ اسلامی ترویج شود

استاد حوزه با بیان این که حلال و حرام های الهی دارای فلسفه است، گفت: امروز گاهی خود انسان ها وضع حلال و حرام می کنند، در فرهنگ اسلامی نباید روش و شیوه دیگران اتخاذ شود.
حجت الاسلام ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی امروز در برنامه مصباح که به صورت زنده و مستقیم از مشهد مقدس و شبکه سوم سیما پخش شد، گفت: خداوند امتیازاتی به پیامبر اسلام داده و حسابی بر ایشان باز کرده که نسبت به هیچ پیامبری وجود ندارد.

وی افزود: قرآن از اخلاق به عنوان خلق عظیم یاد می کند، مهم ترین منبعی که می توان به وسیله آن با اسلام و شخصیت های آن آشنا شد قرآن کریم به عنوان هدایت است، آیه 157 سوره اعراف 10 ویژگی پیامبر اسلام و 4 وظیفه انسان ها درباره ایشان را بیان می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به تفاوت رسول و نبی اظهار داشت: وقتی کسی به پیامبری وحی شود نبی شده و وقتی مأمور به ابلاغ به مردم می شود رسول نامیده می شود، بر این اساس رسول از نبی بالاتر است و هر رسولی نبی به شمار می رود اما هر نبی رسول نیست، پیامبر رسول و نبی بودند.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر پیامبر امی بودن بود که نیاز به آموختن نداشتند، در تورات و انجیل به پیامبر اسلام اشاره شده است، رسول اکرم(ص) آمده بود تا معروف را اجرایی و منکر را نهی کند معروف واجبات و منکر محرمات است، امر به معروف و نهی از منکر شیوه و روش دارد که باید بر اساس آن عمل شود.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: اگر می خواهیم به بدحجاب یا بی نماز تذکر دهیم باید بر اساس شیوه اسلامی باشد چرا که اگر بر اساس روش صحیح نباشد نتیجه نمی دهد و حتی نتیجه عکس خواهد داد.

وی عنوان کرد: حلال و حرام های الهی دارای فلسفه است ولو این که انسان نتواند آن ها را درک کند، امروز گاهی خود انسان ها وضع حلال و حرام می کنند، در فرهنگ اسلامی نباید روش و شیوه دیگران اتخاذ شود، اسلام بیشترین اهمیت را به حقوق حیوانات داده است اما انسان نمی تواند حکم به طهارت سگ که در شرع نجس بیان شده است دهد.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام بار سنگین را از جامعه برداشت چرا که جامعه قبل از پیامبر دچار خرافات های بسیاری بود و ایشان نادرست بودن این خرافات را متذکر شدند، متأسفانه امروز نیز برخی با راه اندازی دکان هایی ترویج خرافات می کنند.

وی اضافه کرد: ویژگی دیگر پیامبر این بود که محدودیت ها و زنجیرها را باز کرد مانند این که حضرت جریان رهبانیت را رد کردند؛ وظیفه مردم این است که به پیامبر ایمان بیاورند و در قول و عمل ایشان را یاری کنند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات