۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۳۸۵۷۰
آیت الله موسوی جزایری:

حبس حریری اقدام احمقانه ای از سوی عربستان بود

آیت الله موسوی جزایری گفت: دستگیری و حبس سعد حریری از سوی عربستان سعودی اقدامی احمقانه و غیرقابل قبول است.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز در مصلای امام خمینی(ره) با تسلیت ارتحال حضرت ختمی مرتبت و شهادت امام حسن(ع) ابراز داشت: از ۳۰ سال گذشته تاکنون دو زلزله بزرگ داشتیم که نخستین آن زلزله رودبار و منجیل در شمال کشور بود که طی آن ۵۰ هزار نفر از هموطنانمان جانشان را از دست دادند و دیگری زلزله بم است که منجر به وفات ۳۰ هزار نفر شد اما مسأله این است که زلزله های مذکور کمتر از ۷ ریشتر بودند در حالی که زلزله کرمانشاه بیش از ۷ ریشتر است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه وفات یافتگان براساس آخرین آمار ۴۳۶ نفر هستند، افزود: حجم خرابی ها به ویژه در روستاها زیاد است که در این باره مسؤولان، دولت محترم، هلال احمر و نیروهای مسلح ما با حداکثر سرعت و قدرت وارد صحنه شدند حال آنکه در کشورهای پیشرفته چنین اقداماتی را شاهد نیستیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به آواربرداری های صورت گرفته، نصب چادرها،‌ اسکان موقت زلزله زدگان، تأمین آب، برق و گاز برای زلزلزله زدگان طی دو روز و معجزه خواندن چنین اقداماتی اظهار داشت: این اقدامات به عنایت حضرت حجت بن الحسن(ع) است؛ با مشاهده و شنیدن خبر زلزله بسیار تحت تأثیر قرار گرفتیم و جا دارد از مواکب اربعینی تقدیر و تشکر کنیم که در اسرع وقت به سرپل ذهاب رفته و خدمت رسانی به زلزله زدگان را به نام سیدالشهدا آغاز کردند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان ابراز داشت: موکب داران حسینی در سراسر کشور پس از خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) اکنون به شیعیان مجروح و مصیبت زده کمک می کنند؛ چنان که در استان خوزستان هم کمک های بی شماری از سوی مردم برای زلزله زدگان صورت گرفته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از تصمیم خود برای حضور در میان زلزله زدگان و تقدیم کمک های مردمی به مسؤولان مربوطه خبر داد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به محاصره چند ساله ملت یمن از سوی عربستان سعودی عنوان کرد: عاصفه الحزم نامیدن عملیات علیه ملت یمن و کشتن انسان ها براساس چه حساب و کتابی صورت می گیرد؟ البته سعودی ها به بهانه نجات یمن از دست حوثی های شیعی دست به چنین جنایت هایی می زنند.

وی با بیان اینکه عربستان به بهانه جنگ با حوثی ها همه عرصه نبرد را بمباران می کند، افزود: این چه نجاتی است که همه مردم یمن را به قتل می رسانند و چنین اقداماتی از سوی آل سعود به واقع دوستی خاله خرسه و از عجایب تاریخ به شمار می آید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: حقوق بشری های ملعون و بی دین یک بار عربستان سعودی را از باب جنایت علیه ملت یمن محکوم نکردند البته این مدعیان حقوق بشر مزدور و برده پول هستند و بالعکس به جمهوری اسلامی ایران جسارت و اهانت می کنند.

امام جمعه اهواز با محکوم کردن اقدامات مدعیان به ظاهر حقوق بشر گفت: جمهوری اسلامی مفتخر به حمایت از مستضعفان و مظلومان است و تا آخر طرفدار مظلومان باقی خواهد ماند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان در رابطه با اقدامات عربستان سعودی در دستگیری نخست وزیر لبنان خاطرنشان شد: عربستان سعودی دستگیری حریری را به دلیل تابعیت سعودی توجیه می کند اما دستگیری نخست وزیر یک کشور مستقل غیرقابل توجیه است و در این باره رییس جمهور لبنان موضع گیری به جایی کرد که البته چنین موضع گیری الهام گرفته شده از موضع گیری های سید حسن نصرالله است.

آیت الله موسوی جزایری گفت:  دستگیری و حبس سعد حریری از سوی عربستان سعودی اقدامی احمقانه  و غیرقابل قبول است.

وی تصریح کرد: شرکت فرانسوی توتال همچون گذشته بنای عهدشکنی را به بهانه عدم مقاومت در برابر تحریم های آمریکا مطرح کرده است؛ از این رو با چنین تفاصیلی نمی توانیم به غیر از خودمان به کس دیگری امید و اعتمادی داشته باشیم.

آیت الله موسوی جزایری روی آوردن به اقتصاد مقاومتی را خواستار شد و گفت: ۲۰ سال پیش که شرکت توتال به ما خیانت کرد و از انجام کارها سرباز زد، پروژه ها به شرکت های ایران سپرده شد و طی دو تا سه سال یکی از فازهای بزرگ پارس جنوبی به بهره برداری رسید و از آن روز تاکنون به طور مرتب گاز بهره برداری می شود.

وی اظهار داشت: زیاد ناز شرکت توتال کشیده نشود؛ زیرا خداوند یار و همراه ما است و قطعا ضرر نخواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تبریک آزادسازی سوسنگرد اظهارداشت: سوسنگرد خطه ولایت امیرمؤمنان و سنگر ولایت فقیه است که جمهوری اسلامی ایران تحمل حضور نیروهای بعثی در آن را نداشت و پس از ۴۸ ساعت آن را پس گرفت./۹۴۵۶/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات